سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۸

صداوسیمایی که بلندگوی مصرف زدگی شده است

تلویزیون-برنامه های صدا و سیما

سینماپرس: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار نامه ای خطاب به علی عسگری، رییس رسانه ملی از ترویج تجمل گرایی و مصرف زدگی و سبک زندگی غیراسلامی و غیرایرانی در این رسانه انتقاد کرد.

به گزارش سینماپرس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، طی نامه‌ای از عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درخواست کردند: 

تا جلوی جریان منفی به وجود آمده در سازمان خود را گرفته و رویکرد مثبت و موثری را در رابطه با سبک زندگی اسلامی، که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، پیش بگیرید، همچنین در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که در بیانیه «گام دوم انقلاب» مطرح گشته، می‌بایست نقش نیروهای جوان و متعهد و متخصص در صدا و سیمای انقلاب اسلامی پر رنگ‌تر از گذشته شده و گردش نخبگان در این سازمان به معنای واقعی رخ دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:  اکنون که ملت شریف ایران، در کنار هم یکپارچه جشن ۴۰ سالگی و بلوغ انقلاب اسلامی ایران را، باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار نمود زمان آن رسیده که عصاره‌ ۴۰ سال کار و تلاش در راه پیش برد اهداف انقلاب، خود را نمایان کند و انقلابی دیگر این‌بار در ساختار سازمان‌ها و ارگان‌های نظام جمهوری اسلامی برای رسیدن به دولت اسلامی و از آن به جامعه اسلامی و در نهایت نیل به هدف تمدن نوین اسلامی صورت گیرد.

یکی از مهمترین و موثرترین این سازمان‌ها که نقش بسیار راهبردی در برداشتن گام دوم انقلاب اسلامی دارد، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی است. سازمانی که اهمیتش آن چنان زیاد است که می‌تواند سهم قابل توجهی در شکل‌گیری سبک زندگی جامعه اسلامی داشته باشد، و با ارائه الگوهای مفید زندگی، آن‌ها را به یک باور عمومی تبدیل نماید.

در مقابل این وظایف خطیر، این روزها شاهد صداوسیمایی هستیم که به جای گسترش سبک زندگی اسلامی، مروج تجمل‌گرایی و بلندگوی مصرف‌زدگی و ارائه دهنده‌ سبک زندگی غیراسلامی و ایرانی است. این روزها فیلم‌ها و پویانمایی‌های ما رنگ و بوی غربی می‌دهد. خیلی وقت است که فیلم‌های پرمحتوا و اصیل برای چندمین بار تکرار می‌شوند و دریغ از فیلمی فاخر و ارزشمندی که به تازگی ساخته شده باشد.

در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید چندین و چند باره مقام معظم رهبری بوده است باید اذعان داشت که گام موثری توسط این سازمان برداشته نشده و بیشتر شاهد ترویج مصرف‌زدگی و تجمل‌گرایی در سینما و تلویزیون هستیم. این سازمان که یکی از مهمترین ابزارها برای ترویج فضائل رفتار اقتصادی افراد و خانواده‌ها محسوب می شود در حال ترویج استفاده از کالای خارجی به جای کالای داخلی است. تبیین درست مفهوم اقتصاد مقاومتی و تفاوت آن با اقتصاد ریاضتی یکی از اصلی‌ترین مطالبات جنبش دانشجویی از رسانه ملی است که متاسفانه تاکنون رخ نداده است.

 جامعه اسلامی دانشجویان لازم می‌داند در راستای ایفای نقش مطالبه‌گری خود از ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی درخواست کند تا جلوی جریان منفی به وجود آمده در سازمان خود را گرفته و رویکرد مثبت و موثری را در رابطه با سبک زندگی اسلامی، که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، پیش بگیرید. همچنین در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری که در بیانیه «گام دوم انقلاب» مطرح گشته، می‌بایست نقش نیروهای جوان و متعهد و متخصص در صدا و سیمای انقلاب اسلامی پر رنگ‌تر از گذشته شده و گردش نخبگان در این سازمان به معنای واقعی رخ دهد.

قطعا جنبش دانشجویی پیگیری‌های مجدد را در راستای تحقق این مطالبات بر حق، انجام خواهد داد؛ امید است این نامه مقدمه‌ای باشد بر تحولاتی عظیم برای ایجاد صدا و سیمای آرمانی تمدن نوین اسلامی، که به حول و قوه الهی به زودی محقق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.