چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

روایت جمال‌الدین منبری از آخرین اجرای ارکستر ملی در سال ۹۷:

جذابیت آثار برایمان اولویت داشت

جمال‌الدین منبری

سینماپرس: جمال الدین منبری، قطعات خاطره‌انگیزی را برای اجرای جدید ارکستر ملی تنظیم کرده و برخی از آنها را می‌خواند.

به گزارش سینماپرس، بعضی از تنظیم‌ها و آهنگسازی‌های منبری با صدای خود او و نیز خوانندگان دیگری مانند، حسام الدین سراج، محمد معتمدی و غلامحسین اشرفی وارد بازار موسیقی شده است.

وی که تنظیم قطعات آخرین اجرای ارکستر ملی ایران در سال ۹۷ را به عهده داشته، درباره همکاری با ارکستر گفت: ارتباط و دوستی من با آقای شهبازیان مربوط به حدود ۱۵ سال قبل است. ما در شوراهای تخصصی موسیقی در کنار هم فعالیت کردیم. سال گذشته دیداری با استاد شهبازیان داشتیم که در مورد اجرا صحبت شد و بعد از آن پیگیری کرده تا به مرحله انتخاب قطعه رسیدیم. در این فرآیند جذابیت آثار و مردم پسند بودن آنها برایمان اولویت داشت. البته قرار بود اجرای ما دی ماه باشد، اما به دلیل برگزاری بزرگداشت مرحوم تجویدی و نیز ترافیک اجراهای ارکستر ملی در نهایت به تاریخ ۱۶ اسفندماه رسیدیم.

منبری ادامه داد: با هماهنگی آقای شهبازیان و مشورت ایشان از بین کارهایی که معرفی کردیم ۱۰ قطعه را برای این برنامه در نظر گرفتیم. قطعات از بین ترانه‌هایی انتخاب شده که روزگاری در دهه‌های ۳۰ تا ۵۰ بین مردم زمزمه می‌شد که هر کدام خاطره‌ای برای مردم دارند.

خواننده میهمان ارکستر ملی با اشاره به پیچیدگی‌های فنی و اجرایی ساختار ارکسترهای بزرگ ادامه داد: خوشبختانه ارکسترهای ملی و سمفونیک تحت حمایت دولت قرار گرفته‌اند و این اتفاق خوبی است.

منبری در پایان گفت: امیدوارم که مخاطبان با ذوق و علاقمند به این ژانر، به تماشای اجرا بیایند و من بتوانم به نحوی شایسته با همراهی ارکستر ملی روی صحنه بروم.

کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری «فریدون شهبازیان» و خوانندگی «جمال الدین منبری» و «پوریا اخواص» شامگاه پنج شنبه ۱۶ اسفند از ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت تهیه بلیت این اجرا به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.