جمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

آقای مشایخی! آنکه خودکشی کرد، شما بودی؛ نه تختی

برنامه تلویزیونی «اختیاریه» - جمشید مشایخی

سینماپرس: حسین قدیانی، روزنامه نگار با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش به سخنان جمشید مشایخی درباره خودکشی جهان‌پهلوان‌تختی واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس؛ این روزنامه نگار نوشت:

صاحب این قلم، احترام به موسفیدان را همواره بر خود واجب دانسته، به‌خصوص اگر هنری- ولو نازل- داشته باشند! مخاطبان نوشته‌های من شاهدند که با وجود آن اظهارنظر متوهمانه در ایام انتخابات، هرگز چیزی علیه جمشید مشایخی ننوشته‌ام! اما سخنان این بازیگر قدیمی و البته نه‌چندان قابل درباره‌ی چند و چون و کم و کیف مرگ مرحوم غلام‌رضا تختی، باعث شد- به شرحی که می‌خوانید!- سکوتم را بشکنم!

ناگفته پیداست که "اسطوره‌زدایی" یا "زایش اسطوره‌های دروغین"  تاریخ و فرهنگ یک کشور را مبتلا به بلا می‌کند! مع‌الاسف بعضی‌ها به بهانه‌ی واقع‌گویی، بنا می‌کنند به تخریب اسطوره‌ها و رجال و بزرگان و نام‌آورانی از قبیل تختی یا حتی جلال و شریعتی در ساحتی دیگر! الغرض! مضحک است و بلکه بسیار مضحک است مرگ این ۳ تن را طبیعی خواندن! تختی را بگوییم؛ خودکشی کرد، چون با همسرش نمی‌ساخت! و جلال را بگوییم؛ مُرد، چون جوشی بود و بی‌قرار! و شریعتی را بگوییم؛ سکته کرد، چون زیاد سیگار می‌کشید! هیهات! خون تختی و جلال و شریعتی و دیگرانی دیگر، الی‌الابد بر گردن رژیم جلاد و عاری از مهر پهلوی است! حالا یا مستقیم یا با واسطه! شگفتا! در نظام جمهوری اسلامی، پشه‌ای هم اگر می‌میرد، حتما کار حکومت است لیکن تقلیل مرگ شهادت‌گونه‌ی تختی و جلال و شریعتی و الی‌آخر، جملگی به عوامل شخصی یا خانوادگی یا طبیعی!

آقای مشایخی! اجازه بدهید مادام که نثر مطهر و زلال جلال درباره‌ی قتل مشکوک تختی هست، هرگز دل به اباطیل شما و شماها نسپریم! بگذریم که آنکه خودش را و فی‌الواقع آبرویش را به ثمن بخس کشت، خود شما بودی؛ نه جهان‌پهلوان‌تختی! آری! شما هنر را به سخیف‌ترین شکل ممکن قربانی سیاست کردید و در نهایت توهم، ابراز داشتید که "اگر روحانی رئیس‌جمهور نشود، از  ایران می‌روم!" آنهم کدام روحانی! همانا شیخ‌حسن! کاش اقلا شرط روی خاتمی می‌بستید که ۲ تا رمان در عمرش خوانده لابد! به شما برنخورد؛ اما به نظر می‌رسد نه در گذر عمر و گذران روزگار که تنها از جهت گریم، مو و محاسن را سپید کرده‌اید! حق آن است که عوض سخن درباره‌ی مرگ تختی دمی تدبر در زندگی خود کنید که چطور شد فریب یک کلید را خوردید، با این همه ادعا؟! و عجبا! الساعه به جای عذرخواهی بابت آن تبلیغ مشکوک، لگد به بخت و تخت تختی می‌زنید! همان مرد که مردم‌داری‌اش شوآف نبود، برخلاف شمار قابل توجهی از هم‌کیشان و هم‌کاران بی‌دین و بی‌وجدان و بی‌وطن شما! تختی هر چه بود، آبرو و شرفش را نکشت...

نظرات

  • سعید محبی ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۸:۵۵
    0 0
    سلام.البته حساسیت ها و تعصبات دوست نویسنده (آقای مشایخی آن که خودکشی کرد شما بودید نه تختی)را درک می کنم.اما به عنوان کسی که مطالعاتی در تاریخ معاصر دارم خدمت دوستمان عرض می کنم که تختی خودکشی کرد و دلیل اصلی او هم همان مورد خانوادگی بود و رژیم پهلوی هیچ دخالتی در مرگ او به طور با واسطه نداشت.هرچند بی واسطه آن قابل بحث و گفت و گوست.در ضمن دوست عزیز حرمت پیش کسوتان نگه داشتن وظیفه ماست هر چقدر هم از چیزی یا جایی یا کسی یا گفته ای عصبانی باشیم دلیلی بر بی حرمتی نخواهد بود.باقی به بقایتاان
    • دوست ۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۱۰:۴۶
      0 0
      الان ما نفهمیدیم تختی هم جزو استوره های ما هست یا نه؟ چطور حرمت یک بازیگر پیشکسوت محترم است ولی حرمت یک ورزشکار استوره نه!؟ به نظر من در مورد مرگ تختی نباید راحت نظر داد و پیچیده تر از این حرفاست!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.