سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

رتبه اول از آن فیلمیران شد

۱۰ دفتر پخش پرفروش سینما در سال ۹۷

جدول پخش

سینماپرس: بخش عمده‌ای از بار چرخه اقتصادی سینما بر دوش شرکتهای توزیع و پخش در سینماست و البته در این عرصه هم رقابت وجود دارد.

به گزارش سینماپرس، چرخه اقتصادی سینما بر دو محور تولید و توزیع استوار است و بخش عمده‌ای از محور توزیع در حیطه شرکتهای و دفاتر پخش قرار می‌گیرد. حتی این دفاتر می‌توانند بر موفقیت و عدم موفقیت یک فیلم در چرخه اکران و توزیع تأثیر به‌سزای داشته باشند. همین موضوع است که یک رقایت جدی بین دفاتر پخش در عرصه توزیع به وجود آورده‌است و از طرف دیگر سینماداران و فیلمسازان هم به صورت مستقیم با این دفاتر در ارتباطند به دلیل همین ارتباط است که بین فعالان سینما هم در راستای قرارداد بستن با شرکتهای توزیع موفق رقابت به‌وجود می‌آید.

اما در معرفی ۱۰ دفتر پخش موفق امسال رتبه اول را فیلمیران دارد که توانست ۳۴ درصد بازار عرضه فیلم در دست داشته باشد. فیلمیران با توزیع ۱۱ فیلم در سال جاری توانست ۹,۴۷۴,۵۹۰ بلیط بفروشد و در آمدی بالغ بر ۸۳ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان کسب کند.

دفتر پخش بعدی نیکان فیلم است که با ۷ فیلم سهمی ۱۸.۵ درصدی از بازار عرضه سینما داشت و با فروش ۴,۷۰۲,۴۰۰ بلیط فروش ۴۵ میلیارد و ۲۴۲ میلیونی را تجربه کرد.

هدایت فیلم هم در سال ۹۷ عرضه ۶ فیلم را بر عهده داشت و ۹.۲ درصد بازار عرضه فیلم را در اختیار گرفت. این درصد از بازار با فروش ۲,۶۴۷,۳۸۴ بلیط و کسب ۲۲ میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان حاصل شد.

چهارمین دفتر پخش برتر سال ۹۷ دفتر پخش بهمن سبز است که با ۱۰ فیلم ۸.۵ درصد از سهم بازار را کسب کرد و ۲,۷۲۸,۹۳۹ بلیط فروخت و ۲۰ میلیارد و ۷۱۱ میلیون فروش داشت.

با همین توضیحات ۱۰ دفتر پخش پرفروش سینما در سال ۹۷ بدین شرح اعلام می‌شود:

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.