سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

چالشی به نام «سلبریتی ها»/۱

فارسیجانی: قوه قضائیه باید با سلبریتی هایی که علیه قوانین و موازین فرهنگی و قانونی فعالیت می کنند برخورد کند/ سلبریتی ها تخریب گر فرهنگ و هنر کشور شدند!

پرویز فارسیجانی

سینماپرس: پرویز فارسیجانی تهیه کننده سینما و تلویزیون و کارشناس فرهنگی در پی انتقاد افکارعمومی از چالشی به نام «سلبریتی ها» گفت: قوه قضائیه باید با سلبریتی هایی که علیه قوانین و موازین فرهنگی و قانونی کشور فعالیت می‌کنند برخورد قاطع کند، آن‌ها ناهنجاری‌های بی‌شماری را به وجود آورده‌اند که یکی از دلایل عمده این اتفاق فقدان مقررات مدون علیه چنین رفتارهایی است.

مدیرکل سابق مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌ های سینمایی سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم ضعف قانونی باعث سوء استفاده سلبریتی ها شده و در کنار آن مدیریت بد هم این موضوع را مضاعف کرده چرا که مدیران می توانند راهکار موثر و جدی در این حوزه طراحی کنند و نظارت و هدایتی جدی بر عملکرد سلبریتی ها داشته باشند.

وی ادامه داد: سلبریتی هایی که از قوانین، آیین نامه ها و خطوط قرمز عبور می کنند باید خاطی شناخته شده و به صورت جدی با آن ها برخورد شود. این وظیفه متولیان فرهنگی است که از همه سلبریتی ها تعهد بگیرند که باید بر اساس قوانین و چارچوب های مصوب در حیطه کار و وظایف خودشان عمل کنند. سلبریتی ها نباید این اجازه را داشته باشند که راجع به هر موضوعی ولو آنکه هیچ آگاهی از آن نداشته باشند اظهار نظر کنند.  

فارسیجانی سپس با انتقاد از برخی رسانه ها اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما دامن زدن برخی رسانه ها به این اشخاص است؛ متأسفانه ما در فضای مجازی و نشریات زرد که غیرمتعهد به اخلاق حرفه ای هستند شاهد این اتفاقات هستیم، این قبیل رسانه ها سلبریتی ها را بی پرواتر و پررنگ تر می کنند که قطعاً باید با آن ها هم برخورد جدی شود.

این مدیر فرهنگی تصریح کرد: سلبریتی ها در عمل تخریب گر فرهنگ و هنر کشورند و این برخلاف ادعایی است که دارند. سلبریتی ها مدعی اخلاق و خدمتگذاری به مردم هستند در صورتی که به هیچ عنوان خروجی اعمال و رفتارشان گواه این مدعا نیست.

وی تأکید کرد: بنده امیدوارم مسئولان قضایی برخوردی قاطع با این اشخاص داشته باشند. ما مدت ها است شاهدیم این افراد در داخل و خارج از شکور علیه قوانین و موازین فرهنگی و دینی و شرعی هر کاری می کنند اما کسی جلودار آن نیست. قوه قضائیه اگر یک بار با آن ها برخورد شدید داشته باشد بقیه حواس شان جمع می شود و دیگر کارهای زشت پیشین خود را ادامه نمی دهند.

فارسیجانی تصریح کرد: امیدوارم مسئولان ذیربط درباره این مسأله منتظر دستور رهبری نباشند و به وظایف شان عمل کنند؛ این وظیفه مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوه قضائیه و... است که با همت مضاعف و همکاری نزدیک با یکدیگر به این مسأله ورود جدی و فوری پیدا کنند و جلوی فعالیت سلبریتی ها را بگیرند. همه ما باید بدانیم و آگاه باشیم که اگر برخورد جدی با این افراد صورت نگیرد ما شاهد تخریب گری بیشتر سلبریتی ها در حوزه های مختلف کشور خواهیم بود.

وی در پایان افزود: البته بنده باید از سلبریتی هایی که حد و حدود خود را می دانند و بر اساس قانون کشور فعالیت می کنند و هدف شان خدمت به کشور است تشکر کنم و امیدوارم که روز به روز به تعداد این افراد افزوده شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.