شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

چالشی به نام «سلبریتی ها»/۶

مسافرآستانه: نباید به سلبریتی ها اهمیت داد و آن ها را بزرگ کرد/ نظر این افراد غیرتخصصی است و از آن سوء استفاده های فراوانی می شود

حسین مسافر آستانه در نشست خبری سومین جشنواره فیلم ویدئویی«یاس»

سینماپرس: حسین مسافرآستانه کارشناس فرهنگی در پی انتقاد افکارعمومی از چالشی به نام «سلبریتی ها» گفت: متأسفانه طی سال های اخیر ما شاهد هستیم که برخی از مردم و رسانه ها مرتب در مورد اظهارنظر سلبریتی ها واکنش نشان می دهند، اظهارنظرهایی بی ارزش که بدون دانش و سواد مطرح شده و این باعث می شود که آن ها خود را مهم فرض کنند و روز به روز به دامنه فعالیت های شان وسعت بخشیده شود.

مدیرعامل سابق موسسه رسانه های تصویری در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مهمترین نکته ای که ما باید به آن توجه کنیم این است که سلبریتی ها یا هنرمندانی که برای عموم محبوبیت زیادی دارند مانند سایر اقشار مردم می توانند نظر خود را در رابطه با هر موضوعی بیان کنند اما خوب قطعا این نظرات تخصصی نیست و برخی از نظرات آن ها سوء استفاده های فراوانی می کنند که در نهایت می تواند به ضرر جامعه باشد.

وی تأکید کرد: کسی که به عنوان هنرمند محبوب است باید بداند از هیچ نظری نسبت به دیگران برتری ندارد و اگر به دلیل محبوبیت اش نظراتش توسط دیگران رصد می شود تنها به واسطه شغل هنری است.

مسافرآستانه با بیان اینکه نباید به سلبریتی ها بیش از حد بها داد و آن ها را بزرگ کرد اظهار داشت: اهمیت دادن به این افراد به هیچ عنوان به صلاح جامعه و کشور نیست. آن ها می توانند در حد معمول که سایر مردم در خصوص مسائل اجتماعی دخالت دارند در این امور دخالت کنند و نباید به آن ها اجازه داد که بیش از این کاری انجام دهند.

مدیر مجموعه تئاتر ایرانشهر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما باید چه برخوردی با افرادی مانند مهناز افشار که برخی معتقدند توئیت او باعث شهادت طلبه همدانی شده است، صورت گیرد اظهار داشت: اظهارنظر خانم افشار از اساس غلط بود، اما همانطور که پیش از این اشاره کردم ما نباید این افراد را بزرگ کنیم. ما باید حرف او را بشنویم و به صورت عادی و معمولی از کنار آن بگذریم چون مادامی که به آن ها و حرف های شان بها می دهیم آن ها را پررنگ می کنیم و به آن ها اجازه می دهیم باز هم در خصوص هر مسأله ای اظهارنظر و دخالت کنند.

وی در خاتمه این گفتگو افزود: ما زمانی می توانیم واکنش های تند در مقابل اظهارنظرهای افراد داشته باشیم که انسان ها متخصص و کارشناس حرفی زده باشند و حرف شان واقعا باعث ایجاد یک اتفاق در جامعه شود، ما نیازمند عکس العمل های عاقلانه و غیرافراطی در خصوص سلبریتی ها هستیم و باید مسئولان فرهنگی شخصا تدبیری در این خصوص اندیشه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.