سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

چالشی به نام «سلبریتی ها»/۵

سیدزاده: بی بندوباری فرهنگی واژه «سلبریتی» را به وجود آورده است/ اگر مسئولان فهیم سکان مدیریت فرهنگی را در دست بگیرند شاهد این اتفاقات شوم نخواهیم بود

سید سعید سید زاده

سینماپرس: سیدسعید سیدزاده تهیه کننده سینما در پی انتقاد افکارعمومی از چالشی به نام «سلبریتی ها» گفت: مشکل عمده ما این است که حوزه فرهنگ به حال خود رها شده و آدم های بی فرهنگی که لیاقت صدارت و ریاست بر این حوزه را ندارند به عنوان مدیر اداره حوزه فرهنگی را در دست دارند، حضور این مدیران نالایق بی بندوباری شدیدی در حوزه فرهنگ به وجود آورده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «شب به خیر فرمانده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این قبیل واژه های چندش آور شایسته فرهنگ ایرانی-اسلامی نیست؛ کسانی که هرچه دارند از این انقلاب است فقط به دلیل بی بندوباری فرهنگی مفرطی که در کشور وجود دارد دچار این اتفاقات می شوند. بنده معتقدم مشکل از این به اصطلاح «سلبریتی ها» نیست، مشکل ما مسئولان فرهنگی نظام هستند که نه خودشان درست سرجای شان قرار دارند و نه آدم های نوپایی که به آن ها بال و پر داده اند درست سرجای خود هستند!

سیدزاده تأکید کرد: من حاضرم با یکایک این آدم هایی که در سینما و تلویزیون کشور انجام وظیفه می کنند و خود را برتر از دیگران می پندارند و در هر کاری که هیچ تخصصی در آن ندارند دخالت می کنند و در هر موضوعی که سواد آن را ندارند اظهار عقیده می کنند ساعت ها صحبت کنم و به آن ها بفهمانم که هیچ چیز نمی فهمند! طبیعی است که این جاهلان یک شبه معروف شده حرف های پرت و بی ربط بزنند، اما از یک مدیر که سکان اداره حوزه فرهنگی یک کشور را در دست دارد انتظار نمی رود رفتار پرت و دور از شأن خود نشان دهد.

این سینماگر ادامه داد: بنده معتقدم اصولا این افراد را اصلا نباید بزرگ کرد. آن ها دنبال دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن هستند و بحث کردن راجع به این افراد به نفع شان است و آن ها را به هدف شان می رساند. این افراد باید بدانند و آگاه باشند که فردی که با طلبه شهید همدانی این کار شنیع را کرد یک احمق تمام عیار بود که سزای حماقتش را دید و این سلبریتی ها هم که اینطور بی پروا رفتارهای بلاهت آمیز می کنند مثل همان فرد هستند و سزای عمل شان را می بینند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» تصریح کرد: اگر مسئولان فرهنگی فهیم سکان مدیریت را در دست بگیرند شاهد این اتفاقات شوم نخواهیم بود؛ این نکته کلیدی است که ما باید به آن توجه کنیم! امیدوارم روزی در کشور برسد که مسئولان فهیم و ولایی اداره امور را در دست بگیرند و مسئولیت داشته باشند تا دیگر اینطور رفتارهای سخیف از سوی برخی صورت نگیرد. ضعف شدید مدیریت فرهنگی باعث به وجود آوردن این مسائل است و بس! ما باید آگاهانه این مسائل را رصد کنیم و اجازه ندهیم که روز به روز حوزه فرهنگی و هنری کشور بیشتر به سمت کجراهه هدایت شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.