شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

محمدرضا آهنج:

تلویزیون به دلیل غفلت ما از قصه دچار افول شده است

سریال برادرجان

سینماپرس: کارگردان «برادرجان» با اشاره به قصه این سریال ویژه رمضان، حقیقت‌جویی و عدالتخواهی را دو محور اصلی روایت این مجموعه دانست.

به گزارش سینماپرس، محمدرضا آهنج کارگردان سریال «برادرجان» که در ماه رمضان از شبکه سه پخش خواهد شد درباره این سریال به خبرنگار مهر توضیح داد: این سریال بحث عدالت‌خواهی را پیگیری می‌کند و نوع روایت ما قابلیتی دارد که بیشتر بر حق‌جویی دلالت دارد و در واقع حق‌الناس یکی از زیرشاخه‌ها و تم های این قصه است.

وی ادامه داد: همچنین پشت حق‌الناس انگیزه‌هایی وجود دارد که آنها به نظرم بسیار مهم‌تر است مثل نوعی جوانمردی و یا همان حق‌جویی و یا بیدار کردن وجدان از جمله این موارد و ارزش‌هاست که باید روی آنها تاکید کرد.

آهنج در بخش دیگر درباره این قصه و مخاطبان آن اظهار کرد: ما قرار نیست در این قصه قهرمان معرفی کنیم با این حال عین این داستان در جامعه بسیار است و همه به نوعی درگیر آن هستند.

این کارگردان با اشاره به فیلمنامه سعید نعمت‌الله و ویژگی دیالوگ‌های وی عنوان کرد: ما برنامه «در شهر» نمی‌بینیم که همان چیزی را که در شهر وجود دارد عیناً به مخاطب نشان دهیم، برعکس مردم دوست دارند فضای مسحورکننده نمایش را ببیند بنابراین این دیالوگ‌ها و این فیلمنامه به ما کمک می‌کند تا به چنین فضایی نزدیک شویم.

کارگردان «برادرجان» درباره بازیگران سریال نیز گفت: تقریباً همه بازیگران جزو ارکان اصلی کار هستند و هر نقشی که حذف شود بخشی از قصه دچار مشکل می‌شود.

وی در پایان درباره اهمیت سریال‌های نمایشی عنوان کرد: من در بازدیدی که مرتضی میرباقری معاون سیما از پشت صحنه سریال داشت درخواست کردم که اجازه دهند چراغ سریال‌ها روشن بماند اگر همین سریال‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد به این دلیل است که مردم ما قصه دوست دارند و تلویزیون به دلیل غفلت ما از قصه دچار افول شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.