دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵

چالشی به نام «سلبریتی ها»/۷

بهمنی: قانون برای مردم عادی و سلبریتی‌ها باید به صورت یکسان اجرا شود/ دادستانی با متخلفان در فضای مجازی به صورت ویژه برخورد کند

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما در پی انتقاد افکارعمومی از چالشی به نام «سلبریتی ها» گفت: قانون برای مردم عادی و سلبریتی ها باید به صورت یکسان اجرا شود و مسئولان قضایی نباید هیچ تفاوتی در مواجه با سلبریتی ها قائل شوند، سلبریتی ها باید بدانند به واسطه انقلاب اسلامی و از طریق رسانه های جمهوری اسلامی ایران مشهور شده اند و نباید حرکت تخریبی انجام دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عصر فعلی، عصر ارتباطات است و فضای مجازی در دسترس عموم مردم قرار دارد. فضای مجازی باعث شده تا هر شخصی فرصت این را پیدا کند که در آن خودی نشان دهد و مشهور شود. برخی افراد از این فضا به صورت مفید و درست بهره برداری می کنند و باعث ایجاد تأثیرات مثبت در جامعه می شوند و برخی دیگر متأسفانه با استفاده نادرست از این فضا تأثیرات مخربی برای جامعه در پی دارند.

وی ادامه داد: سلبریتی ها به واسطه شهرت شان قطعاً دنبال کنندگان بیشتری در فضای مجازی دارند و از این رو باید هوشیار باشند به نفع جامعه، حکومت و روابط اجتماعی مردم قدم بردارند و خواسته یا ناخواسته کاری نکنند که رفتار و کلام آن ها باعث ایجاد تشتت در کشور شود. این دسته افراد باید به واسطه فرهنگی و هنری بودن شان جریان سازنده مثبتی را در کشور ایجاد کنند.

بهمنی سپس با بیان اینکه دادستانی با متخلفان در فضای مجازی باید به صورت ویژه برخورد کند اظهار داشت: کسانی که در فضای مجازی اصول را رعایت نمی کنند و حرکت های تخریبی دارند باید منتظر برخورد قاطع مسئولان قضایی و امنیتی باشند و این قضات هستند که باید بر اساس قانون در مورد آن ها حکم صادر کنند.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که در پی شهادت طلبه همدانی که عده ای از مردم دلیل آن را توئیت مهناز افشار می دانند و خواهان برخورد جدی، زندان، بازداشت و ممنوع الکاری برای وی هستند، نظر شما در این باره چیست گفت: مردم حق دارند هر مطالبه ای داشته باشند و خواست مردم توسط نمایندگان مجلس باید قانونی شود و سپس به مقامات اجرایی سپرده شود. همانطور که پیش تر عرض کردم همه چیز باید بر اساس قانون باشد، اگر تخلفی صورت گرفته باید به صورت قانونی با متخلف برخورد کنند و نباید اجازه دهند تا او بار دیگر حرکت های پیشین خود را ادامه دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «زندانی ۷۰۷» خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس یکی از شعائر اصلی خود آزادی کافی برای یکایک مردم به وجود آورده است حالا این افراد جامعه هستند که باید از این آزادی استفاده درست و به جا کنند موجب رشد و تکامل در همه زمینه ها شوند اما متأسفانه در این میان عده ای افراد با سوء نیت و تحریک دیگران تبدیل به بازیچه ای می شوند و برای خود و کشور دردسرهای زیادی را ایجاد می کنند.

وی در همین راستا افزود: قاضی باید تشخیص دهد که چه فردی به نفع مصالح کشور گام برداشته و چه شخصی بر ضد مصالح کشور اقدام کرده است و اگر در این زمینه قانون دچار کمبود و نقصان است باید کاستی های برطرف شود و با تدوین قوانین جدید و لازم الاجرا کاری صورت گیرد تا در این حوزه ها قانون مشخص وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • محمدی ۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۳:۵۶
    0 0
    قانون اساسی کشور بر اساس تعالیم والای انسانی و بشری است، قانون برای همه قانون است، ایران کشوری است که همه تابع قانون اند، در غرب است که سلبریتی به بد و خوب طبقه بندی می شوند، ایران کشوری الهی است که در زیر پرچم مزین به نام خداوند یکتا همه انسان و آفریده ی خداوند هستند و همه نگاه به خالق خود دارند و چنین کشوری همه خوبند و شیطان و هوای نفسانی بد است که همه از آن دوری می کنند که مایه سعادت ایران عزیز در قله های تعالی در همه ی زمینه هاست

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.