چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

در کنفرانسی؛

رئیس هیئت داوران جشنواره کن سیاست های ترامپ را غلط و ظالمانه خواند

آلخاندرو گونزالس ایناریتو

سینماپرس: آلخاندرو گونزالس ایناریتو رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کن، به انتقاد از سیاست‌های غلط ترامپ پرداخت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، آلخاندرو گونزالس رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹، مخالفت خود را با تصمیم ترامپ برای ساخت دیوار در مرز مکزیک و آمریکا اعلام کرد.

او در کنفرانسی که بعد از ظهر روز سه شنبه در جنوب فرانسه برگزار شد، در مورد سیاست‌های ترامپ مورد پرسش قرار گرفت و گفت: ممانعت از ورود مردم فقیر و نیازمندی که برای فرار از فقر و خشونت و در واقع برای نجات از این زندگی خود را به خطر می‌اندازند، بسیار غلط و ظالمانه است. بسیاری از آنها در این مهاجرت با گم شدن در صحراها یا غرق شدن در دریا و اقیانوس‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

آلخاندرو گونزالس با اشاره فیلم «گوشت و خون» که ساخته خودش است، بیان کرد: سعی داشتم با این فیلم که در سال ۲۰۱۷ در بخش واقعیت مجازی جشنواره کن به نمایش درآمد، تجربه مهاجرت را به نمایش بگذارم.

وی همچنین با مراجعه به تاریخ شروع جنگ جهانی دوم بیان کرد: همه می‌دانیم که اگر به این وضع ادامه دهیم، این داستان چگونه به پایان خواهد رسید. فکر می‌کنیم داریم در عصر تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی پیشرفت می‌کنیم، اما هر توئیتی که توسط ترامپ منتشر می شود آجری از انزواست و تهدیدهای بسیاری را به وجود خواهد آورد.

گونزالس در پایان درباره حضور محصولات نتفلیکس در جشنواره کن گفت: من از کسانی هستم که به شدت معتقدم تماشای فیلم، با دیدن فیلم به طور کامل متفاوت است. دیدن به معنای تجربه کردن نیست و سینما ساخته شده تا به صورت همگانی تجربه شود. نتفلیکس هرگز نمی‌تواند جایگزین تجربه سینمایی شود. نتفلیکس کار بزرگی انجام می‌دهد؛ اما چرا این تجربه را در سینماها در اختیار مردم نگذاریم؟ من می توانم یک فیلم را در تلفن همراه یا رایانه خود ببینم، اما معتقدم تماشای سینمایی یک فیلم تجربه کاملا متفاوتی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.