چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

انسیه جهان آرا:

کمدی های گیشه سعی می کنند با شوخی های سطح پایین مردم را به سینما بکشانند

زارعی -تولدت مبارک

سینماپرس: تهیه کننده «تولدت مبارک» با انتقاد از شرایطی که فیلمش در آن اکران شده و همچنین سنگ هایی که پیش پایشان انداخته اند، از مردم خواست از این فیلم مستقل حمایت کنند.

به گزارش سینماپرس، انسیه جهان آرا تهیه کننده فیلم سینمایی «تولدت مبارک» که مدتی است در سینماهای کشور اکران شده است در گفتگو با صبا عنوان کرد: ابتدا قرار بود پخش ما برعهده حوزه هنری باشد ولی به این دلیل که برای «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی قرارداد بسته بودند و حوزه نمی توانست دو کار را پشت هم اکران کند، به ما گفتند با پخش کننده دیگری قرارداد ببندید.

وی ادامه داد: بنابراین ما با شکوفا فیلم قرارداد بستیم که پس از مدتی از من تعهدنامه ای با این مضمون که اگر فیلم نفروشد اعتراضی نداشته باشیم خواستند که من قبول نکردم، چون وظیفه پخش این است که تمهیداتی بیندیشد تا فیلم بتواند در بهترین حالت اکران شود و امضای این تعهدنامه غیرقانونی بود.

جهان آرا با اشاره به اینکه پس از رد این تعهدنامه با پخش کننده به چالش خورده است، اذعان کرد: قرار بود فیلم چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه اکران شود که به دلیل چالشی که با آن مواجه شدیم، فیلم سه روز اول اکران نشد آنهم در حالی که ما سینما در اختیار داشتیم ولی فیلم در سرورها نبود. با پا درمیانی سید محمود رضوی و صحبت با داریوش باباییان، فیلم اکران شد ولی سه یا چهار روز اکران را از دست دادیم و این ضدتبلیغی برای ما بود.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه اکثر تهیه کنندگان سراغ فیلم هایی می روند که کمدی های گیشه ای است، گفت: سعی می کنند با شوخی های سطح پایین مردم را به سینما بکشانند، ولی فیلم ما فیلم شریفی است. فیلمی ساده، خانوادگی و ملودرام که خانواده ها با خیال راحت می توانند دست کودکانشان را بگیرند و به سینما ببرند و هیچ دیالوگ زشتی در آن وجود ندارد.

جهان آرا ادامه داد: این فیلم اولین فیلم بلند سمیه زارعی نژاد بود و در دو جشنواره خارجی پذیرفته شده و در جشنواره کن نیز منتقدان آن را خوب ارزیابی کردند. این خیلی بد است که فیلمی که در کشورهای خارجی دیده می شود ولی، در کشور خودمان با این موانع و مشکلات برای اکران مواجه می شود. تمام کارهای پخش این فیلم به دوش من و سمیه زارعی نژاد افتاده است.  

وی با اشاره به اینکه چهار سینما در اختیار فیلم قرار دارد، عنوان کرد: کمتر تهیه کننده ای سراغ فیلم های کودک و خانوادگی می رود و زمانی که این اتفاق می افتد باید حمایت کنیم تا فیلم دیده شود.

تهیه کننده «تولدت مبارک» در پایان گفت: اکران ما تا عید فطر ادامه دارد و از مردم می خواهیم از این فیلم ملودرام خانوادگی حمایت کنند و در این مدت برای دیدن «تولدت مبارک» به سینما بروند.

«تولدت مبارک» که پس از پنج سال مجوز اکران گرفته است، برای اولین بار بازی زوج اکبر عبدی و محمدرضا فروتن را به نمایش می گذارد.

 این ملودرام خانوادگی داستان دختری را روایت می کند که با ویژگی های منحصر به فرد وارد قسمت جدید از زندگی می شود...

عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: سمیه زارعی نژاد، تهیه کننده: انسیه جها آرا، بازیگران: اکبر عبدی، محمدرضا فروتن، مبینا مرتضوی، محبوبه بیات، نسرین نکیسا و نیما سیدی، مدیر فیلمبرداری: مجتبی رحیمی، مدیر صدابرداری: یدالله نجفی و هادی افشار، تدوین: اردلان ملک زاده، آهنگساز: گرانش آشوری، طراح پوستر: حمیدرضا مجنونی و جلوه های ویژه: اصغر پورهاجریان.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.