جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳

دنیای انیمیشن

انتشار دومین تریلر رسمی انیمیشن داستان اسباب بازی ۴

انیمیشن «داستان اسباب بازی»

سینماپرس: داستان اسباب بازی ۴، ادامه موفق ترین فرانچایز پیکسار است که در ادامه سری انیمیشن های داستان اسباب بازی ها ساخته شده است. اثری که قرار است ۲۱ ژوئن ۲۱۰۹ (۳۱ خرداد ۱۳۹۸) در سینماها به اکران عمومی در بیاید. و «جاش کولی» کارگردانی این قسمت از این سری انیمیشن های موفق را عهده دار است.

به گزارش سینماپرس، دومین تریلر رسمی انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ منتشر شد. در این تریلر شاهد تصاویر جدید بسیاری از اتفاقات این قسمت هستیم و بیشتر با اتفاقاتی که قرار است در این قسمت مشاهده کنیم و همچنین بیشتر با شخصیت‌های جدید آن آشنا می‌شویم.

اکران: ۲ خرداد ۱۳۹۸

«جاش کولی» : “بدون هیچ فشاری. اصلا هیچ فشاری در کار نبود. “، با خنده، توصیف می کند که چگونه او و تهیه کنندگانش، «جوناس ریورا» و «مارک نیلسن»، موفق شدند تا فشار سنگین تولید یک محصول خاص از استودیو دیزنی را تحمل کنند. جدیدترین فیلم انیمیشن پیکسار،  داستان اسباب بازی ۴، ادامه موفق ترین فرانچایز این استودیو است که در ادامه سری انیمیشن های داستان اسباب بازی ها ساخته شده است. اثری که قرار است ۲۱ ژوئن ۲۱۰۹ (۳۱ خرداد ۱۳۹۸) در سینماها به اکران عمومی در بیاید. و «جاش کولی» کارگردانی این قسمت از این سری انیمیشن های موفق را عهده دار است. او نویسندگی و کارگردانی چندین اثر از استودیو پیکسار را در کارنامه خود دارد که از جمله آنها می توان به انیمیشن کوتاه «اولین قرار عاشقانه رایلی»، «درون و بیرون» اشاره کرد. او همچنین به عنوان استوری برد آرتیست در انیمیشن «بالا» حضور داشت.
شگفت‌انگیزان (۲۰۰۴) –  استوری برد آرتیست

  • ماشین‌ها (۲۰۰۶) –  استوری برد آرتیست
  • راتاتویی (۲۰۰۷) –  استوری برد آرتیست
  • بالا (۲۰۰۹) –  استوری برد آرتیست
  • جرج و ای. جی. (۲۰۰۹، کوتاه) – نویسنده، کارگردان
  • ماشین‌ها ۲ (۲۰۱۱) –  استوری برد آرتیست
  • درون و بیرون (۲۰۱۵) – فیلم‌نامه‌ نویس (به‌همران پیت داکتر و مگ لفاوه) ; سرپرست استوری‌برد؛ صدای دلقک
  • اولین قرار رایلی؟ (۲۰۱۵، کوتاه) – کارگردان؛ صدای غمگینی پدر
  • داستان اسباب بازی ۴ (۲۰۱۹) – کارگردان

با اشاره به تهیه کنندگان خود «جاش کولی» اظهار می کند: “ما با هم در انیمیشن «درون و بیرون» از قبل کار کردیم. بنابراین، جالب است، زیرا اینها جدید بودند و هیچکس هیچ انتظاری نداشت. مردم این فیلم ها را دوست داشتند و ما به آنها افتخار می کنیم، حضور در داستان اسباب بازی ۴برای همه یک تضاد جالب است.

«ریورا»، یک کهنه کار است که در پیکسار به عنوان تولید کننده فعالیت می کند، او اسکار بهترین فیلم انیمیشن بلند ۲۰۱۵ را با کارگردان «پیت داکتر» برای «درون و بیرون» به صورت مشترک دریافت کرد. «ریورا» اضافه می کند: “و آنها می گویند … آنها نمی ترسند. خانواده ها … همه! خیلی جالب است، زیرا مردم سری های قبلی انیمیشن داستان اسباب بازی را دوست داشتند. آنها بیشتر از پیش می خواهند، آنها نمی خواهند شما باقی داستان را خراب کنید. ”

و بنابراین فشار زیادی بر روی ما است. «کولی» می گوید: “زیرا مردم به این کاراکتر ها اهمیت می دهند، چون همواره درباره آنها می شنوند. و ما هم به همین صورت. احتمالا بیش از هر کسی، ما عاشق دنیای داستان اسباب بازی و هر کاراکتری در آن هستیم. بنابراین می توانم بگویم هیچ کس به اندازه فشاری که من تحمل میکنم مسئول نیست و همه فشار ها تقریبا بر روی من است. ”

با اسباب بازی داستان ۴، پیکسار یک بار دیگر به جهان وودی برگشته است، جهانی که پیکسار آن را ساخته است و نسل جدیدی از انیماتورهای کامپیوتر را را نیز تربیت کرده است که پس از آن انیمیشن های کامپیوتری پیچیده تری را درست کرده اند که امروز در میان فیلم های موفق از لحاظ مالی به شمار می آیند. موفقیت باور نکردنی داستان اسباب بازی پیکسار را به عنوان مهمترین و موفق ترین استودیوی CG انیمیشن در جهان معرفی کرد. داستان اسباب بازی توسط «جان لستر» کارگردانی و  داستان آن توسط «پیت داکتر»، «جو رانفت» و «اندرو استنتون» نوشته است، چهار انیماتور افسانه ای که می توانند موفقیت هر استودیوی انیمیشن سازی را در ۲۰ سال رقم بزنند. داستان اسباب بازی اولین انیمیشن بلند بود و همچنین اولین فیلم کامل انیمیشن کامپیوتری که تا آن زمان ساخته شده بود. امروزه تقریبا غیر قابل تصور است که قبل از انتشار یک فیلم، اکثر افرادی که در این پروژه کار کرده اند رزومه کاری خود را آپدیت کنند و با افتخار اعلام کنند که ما در این پروژه کار کرده ایم.

«ریورا» توضیح می دهد: ” داستان اسباب بازی نقطه شروع پیکسار است. این انیمیشن برای پیکسار بسیار مهم است. من همیشه فکر می کنم که «وودی» و «باز» به عنوان «میکی موس» و «دونالد» پیکسار شناخته می شوند. بنابراین، این نیز بخشی از فشار بود، این شخصیت های بسیار مهم. آنها بسیار بسیار و بسیار مهم هستند، نه فقط برای بیننده ها بلکه برای تمام افرادی که در استودیو پیکسار کار می کنند. به جلو حرکت می کنیم، من کمی احساس می کنم که ما مسئول آنها هستیم، این پایان داستان فیلم داستان اسباب بازی است، همانطور که همیشه گفته ایم هر کدام از این سری ها یک نوعی از پایان است. اما، چیزی واقعا قوی در آنها وجود دارد… که فراتر از فیلم های خود می رود. من با فیلم های «دیزنی» که عاشقش هستم بزرگ شده ام. بچه هایی که الان در حال اسباب بازی هایی هستند که ما آنها را خلق کردیم مثل همان اسباب بازی هایی که من بچه بودم و با آنها بازی کردم، شما می توانید تاثیراتی که آنها بر روی کودکان را درک کنید و این واقعا چیز با ارزشی است. ”

داستان اسباب بازی ۴ بازگشت سینمایی «وودی» (تام هنکس) و «باز لایتیر» (تیم آلن) است، دو شخصیت محبوب و جذاب در تمام انیمیشن ها، همراه با «جسی» (Joan Cusack)، آقای و خانم سیب زمینی (Don Rickles و Estelle Harris)، «اسلینکی داگ» (Blake Clark)، «هام» (جان راتزنبرگر) و «رکس» (والاس شان) و تمام کاراکترهایی که به این انیمیشن اضافه شده اند، یک ماجراجویی جدید را با بچه خود اشتراک می گذارند.

صدها، شاید هزاران مقاله در طول سالها نوشته شده است که جزئیات انیمیشن هایی که پیکسار آنها را تولید کرده است را منتشر کرده اند، یک تلاش از توسعه مستمر از پیچیده تر شدن آنها، و تکنیک های تکنولوژی و تکنیک های انیمیشنی خیره کننده. اما، کار اخیر آنها از لحاظ فنی بسیار بهتر است با اینکه از لحاظ گرافیکی و پیچیدگی های تولید مثل سیمولیت آب و مو شاید کار پیچیده تری نسبت به آثار قبلی نباشد. تاریخچه استودیو پیکسار شاهد این واقعیت است که دوباره پیکسار شخصیت ها و داستان ها را با که عاطفی و البته طنز هستند را خلق کرده است که به طرز قابل ملاحظه ای درگیری عاطفی با بیننده ها ایجاد می کنند. از لحاظ آماری داستان اسباب بازی موفق ترین فرانچایز استودیو پیکسار است.

برای «جاش کولی»  و تیم او،  داستان اسباب بازی ۴ با یک سوال مهم آغاز شد: چرا داستان اسباب بازی ۴؟ آیا داستان اسباب بازی ۳ که برنده جایزه اسکار نیز شد فرانچایز مورد انتظار را به ارمغان نیاورد؟ «جاش کولی» : سوال برای ما شبیه این بود که چرا یکی دیگه از این مجموعه را بسازیم. ما مجبور بودیم با چیز هایی فیلم بسازیم که قبلا ارزش خود را ثابت کرده اند، که احساسی مشابهی داشتند، ماجراجویی و طنزی که می تواند در ادامه سه فیلم اول باشد. این چیزی بود که پیش روی ما قرار داشت. نیاز به کسب عنوان تازه ای برای داستان اسباب بازی ۴٫ این چیزی است که برای ما هدف بود.

جواب این سوال باعث شد که چگونگی نقش «وودی» و زندگی ماجراجویانه او در این قسمت جدید از انیمیشن «داستان اسباب بازی» شکل بگیرد. بر طبق گفته «ریورا» آنها با پاسخ دادن به یک سوال اصلی توسعه داستان شروع کردند: ” برای «وودی» چه اتفاقی می افتد؟ همه چیز درباره «وودی» است. تمام داستان های نوشته شده برای سری داستان اسباب بازی بر همین منوال بوده است.  بنابراین، این فیلم باید متفاوت باشد. ما متوجه شدیم که سه فیلم اول در مورد زمان «وودی» با اندی بود و داستان با همین حال و هوا به پایان رسید. اما، ما متوجه شدیم که داستان های بیشتری از «وودی» برای گفتن است. داستان «وودی» بسیار مهم بود. ما مجبور بودیم مطمئن شویم که باقی کاراکتر ها در داستان نقش مهمی دارند و از روند داستان پشتیبانی می کنند. «باز» و «جسی»، «بو» و همچنین شخصیت های جدید…چگونه می توانند از داستان «وودی» حمایت کنند؟ بنابراین، هنگامی که ما وارد آن شدیم باید تعیین می کردیم که چگونه این شخصیت ها می توانند این کار را انجام دهند، چگونه «گابی» می تواند این کار را انجام دهد، چطور «دوک» می تواند این کار را انجام دهد، همه برای حمایت از «وودی». این باعث شد که همه چیز به هم وابسته و مرتبط باشد. “

«نیلسن» موافق است: “این باید داستان وودی باشد. بنابراین، چگونه ما داستان این شخصیت را ادامه دهیم، چه کسی برای این کار خوب است و همه چیز را به او داده است، هنوز عاشق و مراقب است؟ چطور میتوانیم این داستان را ادامه دهیم؟ سخت بود که با او همکاری کنیم و همچنین او را بیشتر تحت فشار قرار دهیم. “

چالش دلهره آمیز چگونگی پیدا کردن یک داستان برای «وودی» بود، در حال حاضر با یک بچه جدید، «بانی»، بدون اینکه به نظر می رسد مثل یک عقب نشینی دائمی از ایده هایی که قبلا در فیلم های قبلی مورد بررسی قرار گرفته اند، آشنا باشد. «جاش کولی» : “ما می دانستیم که داستان به صورت کلی چگونه خواهد بود، باید به لحاظ احساسی به سری های قبلی مرتبط باشد، باید شگفت انگیز باشد و خیلی شبیه داستان های قبلی نباشد. ما آن را فهمیدیم اما به یک چالش تبدیل شد، چگونه می توان آن را جمع و جور کرد؟ چطور از این کاراکتر ها استفاده کنیم؟ چطور این فیلم را بسازیم؟ ما برای مدت طولانی در این باره صحبت کردیم. این یک ایده عالی است! آن را نوشتیم، آن را جابجا کردیم، آن را تدوین دادیم، به آن نگاه کردیم…و همواره می گفتیم بله … اما این هنوز فیلم مناسب نیست. ”

«ریورا» اضافه می کند: “سخت ترین قسمت داستان داستان، افتخارآمیز کردن و دراماتیزه کردن کار بود به طوری که داستان لوس، بیش از حد طولانی و یا خیلی خنده دار یا خیلی غمگین نباشد. می دانید، باید هفت یا هشت نسخه از داستان داشته باشیم تا بتوانیم از بین آنها یکی را و یا ترکیبی از آنها را انتخاب کنیم”

«نیلسن» می گوید: “آنچه که ما اغلب انجام می دهیم این است که در مقابل کارکنان شرکت قرار بگیریم و استوری ریل های داستان را نشان دهیم. ما آن را معرفی می کنیم و آن را به نمایش می گذاریم. ما کمی داستان را برای بیننده به تصویر می کشیم و بازخوردها را دریافت می کنیم. این فرآیند خسته کننده، آزمایش و خطا است. فرآیند طولانی. نمایش های بسیار. شما راههای زیادی را در پیش روی هود دارید. شما می دانید که، این جاده ای نیست که به باید به عقب برگردید. بیایید چیزی جدید را امتحان کنیم. زمان زیادی طول می کشد تا داستان شکل خود را بگیرد. اما، ما می دانستیم که مجبور بودیم داستان را در زمان مورد نظر تمام کنیم و تحویل دهیم و وارد پروسه تولید شویم. و از همه مهمتر اینکه باید عالی باشد. “

در حال حاضر تنها شش هفته باقی مانده تا «وودی» و آخرین ساخته شرکت پیکسار بر روی پرده سینما ها نقش ببندد. چیزی که شاید همه ما منتظر آن باشیم. انیمیشنی که ۲۵ سال با زندگی مردم گره خورده است و انتظار داریم این بار هم همه را شگفت زده کند. این انیمیشن اولین ساخت ی این استودیو بزرگ بود تا قلب همه طرفداران انیمیشن را تسخیر کند. «جاش کولی» : ” ما فوق العاده افتخار می کنیم که این فیلم به پایان رسید. ”  اشاره به دو تهیه کننده اش ” واقعا برای ما واقعا جالب است که ببینیم چطور همه چیز به هم میپیوندد. ما همه نتیجه این کار سخت را می بینیم. ساخت این فیلم ها خیلی سخت است. اما، پس از چهار سال و نیم سختی ساخت آنها، همه تلاش های ما به مدت ۸۸ دقیقه به نمایش در می آید و سپس مردم لبخند بزنند… این کاملا با ارزش و از لحاظ عاطفی برای ما مهم است. ما خیلی خوش شانس هستیم تا بتوانیم روی شانه های سه داستان فیلم داستان اسباب بازی دیده شویم. بیش از هر چیز برای ما این مسئله بسیار حائز اهمیت است و برای ما یک امتیاز بزرگ به شمار می آید. “

فرانچایز چیست؟

یکی از اشکال مختلف استفاده از دارایی یک کسب و کار (Asset use)، فرانچایز کردن می باشد. زمانی که یک شرکت، به شخصیت (حقیقی یا حقوقی) دیگری اجازه می دهد تا از داراییهای آن تحت قراردادهایی مشخص استفاده کند، اصطلاحاً شکلی از کسب و کار اتفاق می افتد که به آن Asset use گفته می شود و توافقنامۀ منعقد شده، قرارداد اخذ امتیاز (Licensing agreement) نامیده می شود که در این بین، دریافت کنندۀ امتیاز، مبلغی را تحت عنوان حق الامتیاز یا royalty به صاحب دارایی پرداخت می کند. این دارایی، علاوه بر داراییهای فیزیکی (physical assets)، داراییهای فکری (intellectual properties) مانند نام و نشان تجاری، پتنت، کپی رایت و یا تخصص و دانش فنی را هم شامل می شود. به عنوان مثال، یک کافه در سنگاپور، در ازای پرداخت مبلغی به پیکسار، از عکس یکی از کاراکترهای خلق شده توسط این کمپانی بر روی فنجان ها و یا تزیینات فضای کافه استفاده می کند.

*خانه انیمیشن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.