شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

ادغام پروانه‌های سینمایی و ویدیویی؛

ایرج‌زاد: جزییات طرح هنوز مشخص نیست!

ابراهیم ایرج‌زاد در نشست خبری فیلم سینمایی«تابستان داغ»

سینماپرس: ابراهیم ایرج زاد نویسنده و کارگردان که در انتظار پروانه ساخت فیلم دومش است درباره طرح ادغام پروانه های ساخت و نمایش سینمایی و ویدیویی نظرات خود را بیان کرد.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم ایرج زاد کارگردان «تابستان داغ» درباره برنامه جدید سازمان سینمایی برای ادغام پروانه ساخت فیلم های سینمایی و ویدیویی به صبا عنوان کرد: اول باید دید هدف از ادغام چیست و به چه شکلی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: شورای پروانه ساخت و نمایش عضوهای مشترکی دارند اما عضو غیرمشترک هم دارند، اگر این موضوع به این معنی است که اعضا مشترک شوند به نظرم در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمی کند چون بحث اصلی فیلمسازان در مرحله اول پروانه ساخت است که باید مدام درباره فیلمنامه خود توضیح دهند، بنابراین باید صبر کنیم و با اعلام قانون جدید ببینیم این موضوع چه شکلی دارد و بعد راجع به آن نظر دهیم.

ایرج زاد با اشاره به اینکه یکی از مسایلی که اهالی سینما را با مشکل رو به رو کرده روند دریافت پروانه ساخت و نمایش است، اذعان کرد: آنگونه که از سخن و عمل حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی به نظر می آید، هدف او این است که پروتکل ها به نحوی طراحی شود که این بی زمانی از بین برود و فیلمساز بداند هر زمانی که درخواستش در شورا ثبت می شود در یک بازه زمانی مشخص نتیجه شورا را می گیرد و از آن طرف شورا هم باید این تعامل را با فیلمساز برقرار کند و با ایجاد اعتماد با شک و سوظن به ما فیلمسازها نگاه نشود.

کارگردان «تابستان داغ» درباره فعالیت های جدید خود خبر داد: در پروسه دریافت پروانه ساخت فیلم دومم هستم. از زمانی که فیلمنامه آماده می شود و درخواست پروانه ساخت می دهیم دیگر امور از دست ما خارج می شود و باید صبر کنیم تا پروانه صادر شود.

ایرج زاد در پایان در پاسخ به اینکه باید در انتظار پروژه ای مانند «تابستان داغ» از او باشیم، عنوان کرد: فیلم دومم خیلی جدی تر از «تابستان داغ» است و طبق زمان بندی ما، فیلم به جشنواره ملی فیلم فجر می رسد، البته باید دید که پروسه پروانه ساخت چگونه پیش می رود و امیدوارم اتفاقات در خوشبینانه ترین حالت ممکن باشد.

ابراهیم ایرج زاد اولین فیلم بلند سینمایی خود را در تیرماه سال ۱۳۹۵ با نام «تابستان داغ» مقابل دوربین برد. «تابستان داغ» در همان سال به بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره ملی فیلم فجر راه پیدا کرد و با نامزدی در ۱۳ رشته، رکورددار شدد. این فیلم درنهایت توانست سیمرغ بهترین فیلمبرداری و تدوین را از آن خود کند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.