شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

مسعود ردایی مطرح کرد؛

فرصت‌سوزی «نوروز» در «فطر» هم تکرار شد

مسعود ردایی

سینماپرس: مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما که فیلم «سال دوم دانشکده من» را در نوبت اکران دارد، درباره اشتباه محاسباتی برخی فیلم‌ها برای اکران در عید فطر و احتمال شکست آن‌ها در گیشه هشدار داد.

به گزارش سینماپرس، مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما درباره زمان اکران فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی به مهر گفت: با توجه به اینکه تعدادی از فیلم‌ها در نوبت اکران هستند در حال حاضر ما هم در انتظار نوبت نمایش هستیم با این وجود به نظرم تابستان زمان مناسبی برای اکران «سال دوم دانشکده من» است. اما باز هم این موضوع به تعداد فیلم‌ها و افرادی که برای نمایش آثارشان به شورای صنفی نمایش مراجعه می‌کنند، بستگی دارد و باید ببینیم این فیلم در کدام زمان به نمایش گذاشته می‌شود.

ردایی در بخش دیگر از صحبت‌هایش با اشاره به دیگر فیلمش با نام «فیگور» به کارگردانی پویا پارسا مقام عنوان کرد: برای این فیلم درخواست پروانه نمایش داده‌ایم ضمن اینکه یک شرکت فرانسوی پخش بین‌الملل آن را به عهده گرفته است. «فیگور» درباره پسری است که دچار بیماری می‌شود و در پی همین موضوع خانواده او دچار مشکلاتی می‌شوند و برای رفع بیماری او تلاش می‌کنند. در این فیلم علی مصفا، نازنین فراهانی، محمود حقیقی و… به ایفای نقش می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط اکران عنوان کرد: در حال حاضر چیدمان اکران وضعیت مناسبی ندارد. برای مثال در ایام نوروز شاهد نمایش فیلم‌هایی بودیم که اصلاً برای بازه زمانی نوروز مناسب نبودند چه بسا که می‌توانستند در یک موقعیت و زمان دیگر به فروش بهتری دست پیدا کنند و یا فیلمی به نمایش به درآمد که دچار مشکل اساسی در مجوزهای نمایش بود.

ردایی تأکید کرد: گاهی شرایطی که دوستان ایجاد می‌کنند تا فیلم را در موقعیت بهتری به نمایش بگذارند، جواب معکوسی می‌دهد که نمونه آن را ما در اکران نوروز امسال دیدیم. به نظر می‌رسد همین اتفاقات قرار است برای اکران عید فطر هم رخ بدهد چراکه باز هم صاحبان تعدادی از فیلم‌ها متقاضی اکران شده‌اند در حالی که شاید این برهه زمانی برای آن فیلم‌ها مناسب نباشد اما آن‌ها فکر می‌کنند اگر در چنین زمانی اکران نشود، دیگر موقعیت دیگری برای اکران آثارشان به دست نمی‌آورند و شرایط بهتری در انتظارشان نخواهد بود.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: در هر صورت خیلی از تهیه‌کنندگان با شرایط سخت فیلم تهیه می‌کنند و اگر چنین فیلمی در مرحله اکران هدر شود، دچار مشکل می‌شوند. برای مثال همین اتفاق در اکران ماه رمضان امسال رخ داده و خیلی از تهیه‌کنندگان دچار ضرردهی شده‌اند زیرا چیدمان نادرستی داشته‌ایم. ضمن اینکه باید بدانیم افرادی که برای تهیه فیلم زحمت می‌کشند دوست دارند نتیجه زحماتشان توسط مردم دیده شود. همین موضوع باعث می‌شود که ما فکر کنیم هر فرصتی که گیرمان می‌آید مغتنم است در صورتی که اینها فرصت سوزی است.

ردایی افزود: از سوی دیگر شورای صنفی نمایش هم در این چیدمان دقیق عمل نمی‌کند وگرنه می‌تواند بررسی کند و یک چیدمان درست داشته باشد و یک شرایط مناسب را به وجود بیاورد. ولی این اتفاق کمتر رخ داده است.

وی تأکید کرد: عده‌ای که در شورای صنفی نمایش فعالیت دارند، حتماً باید آثار را به دور از شرایط شخصی و فیلمسازی خود موردبررسی قرار دهند و به این فکر کنند که چه زمان‌هایی مناسب اکران فیلم هاست. برای مثال من فکر می‌کنم فیلم «سال دوم دانشکده من» در تابستان بهتر دیده می‌شود ولی اگر فیلمم به درد زمستان می‌خورد آنها باید با شرایط معقولی دفتر پخش را متقاعد کنند. زمانی که پخش‌کننده عنوان می‌کند بهترین زمان است، آن‌ها می‌توانند ما را توجیه کنند تا این سرمایه‌های انسانی، مالی و معنوی از بین نرود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.