سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸

معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

برای ایجاد وحدت رویه فعالیت ارزیابی کتاب در تهران متمرکز شد

سبک زندگی اسلامی و ایرانی؛ کتاب‌ کتاب

سینماپرس: معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام توقف فعالیت اداره کتاب در استان‌های مختلف، گفت: برای ایجاد وحدت رویه فعالیت ارزیابی کتاب از ۸ استان کرمان، مشهد، اصفهان، همدان، یزد، خوزستان، گیلان و شیراز در تهران متمرکز شد.

به گزارش سینماپرس، یاسر احمدوند با اعلام اینکه اقداماتی برای تمرکز فعالیت‌های ارزیاب‌های کتاب در تهران انجام شده است، به ایرنا گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران به ناشری اعلام می‌کند که موضوعی مشکل دارد، اما در شهر دیگری نظر متفاوتی ارائه می‌شود و به‌عکس. ذیل معاونت فرهنگی در هر استانی، بخش ارزیابی کتاب در ۱۰ استان داشتیم که این بخش در ۸ استان کرمان، مشهد، اصفهان، همدان، یزد، خوزستان، گیلان و شیراز، متوقف و در تهران متمرکز شد.

درباره زبان آذری هنوز با کارشناس‌ها در آذربایجان مشورت گرفته می‌شود و بخش دین در قم فعال است

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ادامه فعالیت ارزیابی کتاب در استان‌های قم و تبریز توضیح داد: درباره زبان آذری هنوز با کارشناس‌ها در آذربایجان مشورت گرفته می‌شود و بخش دین در قم فعال است.

او با اشاره به اینکه نظرهای متفاوت در استان‌های متفاوت موجب آشفتگی در حوزه نشر می‌شود، ادامه داد: متوجه شدیم در اقدامات اداره کتاب استان‌های مختلف وحدت رویه وجود ندارد و احتمال بروز رفتارهای سلیقه‌ای ممکن است.

احمدوند با بیان اینکه از این به بعد هم از همه ظرفیت‌های استان‌ها استفاده خواهدشد، افزود: از ارزیاب‌ها و کارشناس‌های استان‌ها استفاده می‌کنیم، این افراد در سامانه نظارت، فعال خواهند بود؛ اما یک مرکز، یک سرگروه و یک تصمیم‌گیری واحد برای کتاب انجام می‌شود.

روند اعلام وصول کتاب تغییر نکره است

احمدوند درباره روندی که ناشران در استان‌های مختلف باید برای دریافت مجوز کتاب طی کنند، توضیح داد: ناشر در تهران یا هر شهر دیگر باشد، فایل کتاب را در سامانه بارگذاری می‌کند، در نتیجه هیچ ناشری به اداره‌ای مراجعه ندارد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بودجه اداره‌های فرهنگ و ارشاد در استان‌های مختلف قطع نشده است، ادامه داد: هر استان بودجه‌ای برای ارزیابی کتاب داشت، بعد از خواندن کتاب معلوم می‌شد که ارزیاب چه تعداد صفحه خوانده است و حق‌الزحمه را حساب می‌کردند اما زمانی که کتابی خوانده نشود، مساله مشخص است.

او افزود: اداره فرهنگ و ارشاد استان‌ها فعال است، در بخش اداره کتاب استان‌ها کارمندی وجود نداشته و از بیرون مانند ارزیاب‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک می‌کردند.

به گفته او روندی که باید برای اعلام وصول کتاب طی شود، تغییر پیدا نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.