جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

در چهل سالگی انقلاب؛

پروژه قبح زدایی از اسرائیل و تطهیر صهیونیست‌ها توسط سلبریتی‌ها+ عکس

پرچم اسرائیل

سینماپرس: پروژه قبح‌زدایی از رابطه ایران و اسرائیل توسط هنرمندان، چهره‌های سرشناس و مدیران وزارت ارشاد در سطوح مختلف دارای یک نظم و هارمونی است. آیا این پروژه در چهل سالگی انقلاب وارد فاز جدیدی شده است؟

به گزارش سینماپرس، پروژه قبح زدایی از اسرائیل و تطهیر صهیونیست‌ها، در محافل هنری به صورت مستمر پی‌گیری و در سال‌های اخیر به صورت مداوم توسط سلبریتی‌ها دنبال می‌شود. در واقع سلبریتی‌ها و چهره‌های هنری همزمان دو روش خاص را برای اجرای این راهبرد در پیش گرفته‌اند.  برخی از آنان در فضای مجازی به دنبال تطهیر رژیم صهیونیستی هستند که حمله به جواد ظریف وزیر امور خارجه از سوی دو چهره سرشناس فوتبالی، رویدادی بود که بخشی از این پروژه به شمار می‌رود و از سوی دیگر تعاملات هنری، پروتکل دوم این جریان را در برمی‌گیرد. برای اینکه از توهم توطئه فاصله بگیریم، در این متن مصداق‌ها را به ترتیب مرور کنیم.

۱- معاون هنری پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه حضور گروه ارکستر «آلیانس» از گروههای مشهور کاملاً وابسته به «سازمان جهانی آلیانس رژیم صهیونیستی» را با هماهنگی سفارت فرانسه و حمایت «سارکوزی» به تهران آورد. ارکستری که هزینه‌های آنرا لرد بارون آلیانس (حاج داود کاشی) عضو مجلس اعیان انگلیس تامین می‌کند و یک خیابان مهم در تلاویو به نام اوست. او در ایران قبل از انقلاب مسئول شاخه آموزش یهودیان و توسعه مدارس بود. این گروه موسیقی با هواپیمای اختصاصی تحت عنایات ویژه و شاخه حوزه موسیقی وزارت ارشاد به تهران آمد و رسانه‌های بسیاری تلاش کردند که این حضور را کاملاً طبیعی جلوه دهند و هر گونه ارتباط آنرا با رژیم صهیونیستی انکار کنند.

کتاب زندگی بازاری حاج داود کاشی قبل از انقلاب و بعد لرد آلیانس عضو مجلس اعیان انگلستان

Daniel Barenboim 

۲- در سال ۱۳۹۵ گروه «دیوان شرقی – غربی» را به ایران دعوت کردند. گروه موسیقی بسیار بزرگی که شعارشان صلح و دوستی با رژیم اسرائیل است و توسط «بارن بویم» از یهودی‌های ساکن آرژانتین و مورد تایید و حمایت رژیم صهیونیستی هدایت می‌شود. هدف آن‌ها در این سفر قبح زدایی از روابط ایران با رژیم اشغالگر است. البته اسرائیلی‌های یک مجادله تصنعی مطبوعاتی با بارن بویم ساختند تا طرف ایرانی مشتاقانه‌تر این برنامه را اجرا کند.

دانیل بارن بویم

۳ - الکساندر (علی) رهبری به همراه همسرش سالیان متمادی به همراه ارکستر سمفونیک اسرائیل، لوح‌های فشرده فراوانی را تولید کرده و به بازار جهانی ارائه کردند که سایت آمازون هم اکنون این آثار را عرضه می‌کند. او به همراه این ارکستر برنامه‌های فراوانی را در اقصی نقاط جهان برگزار کرده است. علی مرادخانی معاون هنری سابق وزارت ارشاد، بسیار تلاش می‌کرد که رهبری ارکستر سمفونیک ایران را شهداد روحانی یا الکساندر رهبری بر عهده داشته باشند. همسر اول او از وابستگان دربار پهلوی است و همسر سومش پائولا رهبری پاسپورت کشور اسرائیل را دارد و بواسطه این ازدواج الکساندر رهبری توانست، با ارکستر این کشور اجرا داشته باشد.

۴- ریچارد کلایدرمن نوازنده فرانسوی پیانو که قطعه «۵۰ سال برای اسرائیل» را در تلاویو اجرا کرده بود و با گروه آلیانس چندین برنامه مشترک داشته، در تیرماه ۱۳۹۷ به تهران آمد. او نیز بخشی از پروژه مافیای موسیقی بود و قرار بود که در سال ۱۳۹۰ به تهران بیاید، نواختن قطعه «ای ایران» نیز نمی‌تواند موجب تطهیر این برنامه و حضور این نوازنده شود.

ریچادر کلایدرمن نوازنده مشهور پیانو

۵- دی ماه سال ۱۳۹۷ نمایشگاه بین‌المللی پوستر آب با عنوان به رنگ حیات در باغ موزه قصر آغاز به کار کرد و در میان کشورهای دعوت شده به این نمایشگاه، یوسی لمل با عنوان هنرمند فلسطینی در این مراسم حضور پیدا کرد تا اینکه ملیت هنرمند به ظاهر فلسطینی افشا شد و جنجال آفرید. مدیر عامل فرهنگسرای ارسباران و باغ موزه قصر شبانه تغییر کردند و در مراسم تودیع و معارفه آنان موضوع عزل آنان به روشنی توسط خودشان بیان شد.

یوسی لمل

***هنرمندان ایرانی آثار هنرمند رژیم صهیونیستی را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند!؟

«یوسی لمل» هنرمند عرصه نقاشی و تجسمی رژیم اشغالگر که دارای شهرت فراوانی است در مصاحبه‌ای با تایمز اسرائیل می‌گوید: " به خاطر کارهایم در بیناله های جهانی متعددی شرکت می کردم و در یکی از آنها درسال ۲۰۰۲ دو گرافیست دیگر ایرانی هم شرکت داشتند.  گویی فضا آکنده از جرقه بود. وضعیت کشیدن و پس زدن را داشتیم. از یک طرف مشتاق آشنایی و گفتمان با یکدیگر بودیم و از طرف دیگر می دانستیم که حق صحبت با یکدیگر را نداریم. سالها بعد که صفحه ای در فیس بوک باز کردم با موجی از هنرمندان ایرانی برخورد کردم که تقاضای دوستی می دادند و من در بهت فرو رفته بودم که این دیگر از کجا آمده؟ خیلی هایشان کارهای من را دیده بودند و حتی می گفتند که کارهایت را در دانشگاه نشان می دهند و تدریس می کنند.

در سال ۲۰۰۳ در جشنواره دو سالانه ونیز با چندین هنرمند ایرانی آشنا شدم. آنها تا متوجه شدند من اهل کجا هستم از من فاصله گرفتند اما پس از مدتی همه چیز بین ما عادی شد و به من پیوستند. این گروه بارها در تماس‌های مختلفی به من گفتند که آثار او را در دانشگاه‌های سراسر ایران تدریس می‌کنند. من هم در طول این سال‌ها موزه هنرهای اسلامی شهر قدس (اورشلیم) را تاسیس کردم و آثار بسیاری از هنرمندان را در این نمایشگاه ارائه کردم تا اینکه در سال ۲۰۱۶ نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی را به صورت اختصاصی در اورشلیم برگزار کردم.

وی در ادامه اشاره می‌کند: "رابطه با هنرمندان ایرانی رابطه آنقدر عمیق شد تا اینکه در سال ۱۳۸۸ شمسی همزمان با اعتراضات مدنی، پس از انتخابات با من تماس گرفتند که به تظاهرات جنبش سبز در میلان بپیوندم.  جنبش سبز را دنبال می کرده و سرکوبی اش را نیز دیده و حتی به میلان رفتم تا در کنار دوستان ایرانی ام در تظاهرات به نفع مبارزان جنبش سبز شرکت کنم.

*لازم به ذکر است که بر اساس اخبار تایید شده لمل با افرادی که در حراج آثار هنری نقش دارند، «ح. ن» از مدیران صنفی فعال در عرصه موسیقی و «م. ش» از مسئولان صنفی سینمایی در خارج از کشور بارها دیدار کرده است. لمل برای گسترش این رابطه میان هنرمندان ایرانی و اسرائیلی به همراه ندیم شیبان، با حمایت مستقیم دولت اشغالگر،  موزه هنرهای اسلامی در اورشلیم را تاسیس و ۶۰ پوستر از ۲۷ گرافیست ایرانی را نمایش می‌دهند.

۶- در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجرفیلمی با عنوان سونامی نمایش داده شد که قهرمان فیلم ورزشکار رشته تکواندو با ایفای بهرام رادان است که به دلیل عدم پرهیز از مسابقه با ورزشکار رژیم صهیونیستی به فلاکت و مصیبت دچار می‌شود و زندگی خانوادگی‌اش هم می‌پاشد و مجبور می‌شود در مسابقات شرط‌بندی زیرزمینی شرکت کند و حالا این امکان نیز وجود دارد که هم‌رزم که او برای مسابقات می‌رود و با همین احتمال نتواند در مسابقات جهانی حضور پیدا کند.

فردین خلعتبری و یلدا جبلی سر صحنه فیلم جمشیدیه

۷- در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، فیلمی با نام جمشیدیهنمایش داده شد که «یلداجبلی» آنرا کارگردانی کرد. فیلم مسئله قصاص را برای چندمین بار در سینمای ایران به چالش می‌کشد اما در سراسر فیلم در بخش‌هایی مهمی از این اثر صدای یاسمین لوی (Yasmin Levy ) شنیده می‌شود. خواننده‌ای که ماموریتش برگزاری مراسم و کنسرت‌های مشترک میان فارسی زبانان خارج از کشور و یهودیان است.

یاسمین لوی

او نیز با عنوان خواننده صلح میان دو ملت شناخته می‌شود. خواننده‌ای که ترانه‌هایش را با هر دو زبان فارسی و عبری می‌خواند. یلدا جبلی نویسنده همسر موسیقی‌دان معروف فردین خلعتبری است که خلعتبری به عنوان آهنگساز سینما شناخته می‌شود و تسلط کافی به موسیقی دارد و خودش از نویسندگان فیلمنامه این فیلم به همراه همسرش یلدا جبلی است. وقتی این فیلم پخش می‌شود یک خبرنگار باهوش در مراسم پرسش و پاسخ به تکرار صدای خواننده دوزبانه اعتراض می‌کند و ناگهان خلعتبری با فریاد پاسخ می‌دهد: "شما با این قضیه چه مشکلی داری؟ " و قبل از هر جنجالی موضوع فیصله پیدا می‌کند.

فیلم سینمایی ضد ایرانی «مامور مخفی» (The Operative) که به راحتی در تهران فیلمبرداری شد

۸- پس از اتمام جشنواره فیلم فجردر سال گذشته، جشنواره فیلم برلین برگزار شد. در این جشنواره فیلم سینمایی «مامور مخفی» (The Operative) به کارگردانی «یوآل آدلر» اسرائیلی نمایش داده می‌شود. دایان کروگر بازیگر متولد آلمان، در این فیلم نقش زنی بااستعداد و مسلط به چند زبان را بازی می‌کند که به خدمت سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد درمی‌آید و برای انجام مأموریت، در قالب یک معلم انگلیسی به تهران فرستاده می‌شود. بر اساس قصه این فیلم، موساد برای نفوذ در یکی از شرکت‌های الکترونیک ایرانی اقدام می‌کند، این شرکت در زمینه ساخت تراشه های الکترونیکی استفاده شده که در پروژه هسته‌ای ایران فعالیت می‌کند و تیم اعزام شده از سوی موساد وظیفه اعمال برخی تغییرات در این تراشه ها را با هدف خسارت وارد کردن به برنامه هسته ای ایران بر عهده دارد. در سال‌های اخیر فیلم‌های آمریکایی فراوانی علیه ایران ساخته شده، اما هیچکدام از این آثار در قلب تهران فیلمبرداری نشده است. در جشنواره فیلم برلین در میان بهت و حیرت همگان، هنرپیشه سرشناس آلمانی که در فیلم های هالیوودی ایفای نقش می‌کند بدون حجاب در خیابان‌های تهران در مقابل دوربین دیده می‌شود. کارگردان فیلم در کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید زمانی که او صحنه‌های مربوط به نیویورک را فیلمبرداری می‌کرد، گروه و دستیارانش مشغول گرفتن صحنه‌های تهران بودند.

۹- در جشنواره جهانی فجر که در اردیبشهت امسال در پردیس چهارسو برگزار شد، ۵ فیلم با موضوع حمایت از یهودیان در این جشنواره پخش شد.  فیلم گرگ‌نما از سوی حلقۀ منتقدان جشنواره، به عنوان فیلم برگزیدۀ سینمای سعادت انتخاب شد.  اعضای حلقۀ منقّدان جشنواره عبارتند از: مجید اسلامی، مهرزاد دانش، سعید عقیقی، کامیار محسنین، محسن آزرم، امیر پوریا، شادمهر راستین و هما توسلی. این تقدیرنامه، عصر چهارشنبه چهارم اردیبهشت در گذر اجتماعات پردیس چارسو به رایزن فرهنگی کشور لهستان اهدا شد. از این جمع تکلیف اغلب اعضا مشخص است به غیر از مهرزاد دانش. او یکی از مدیران وزارت ارشاد در حوزه کتاب و فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق (ع) است.

۱۰- یووال نوح هراری تاریخ‌دان اسرائیلی و استاد تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم است که دو کتاب پرفروش بین‌المللی انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر و انسان خداگونه: تاریخ مختصر فردا را به رشته تحریر درآورده است. بیشتر آثار او جنبه الحادی دارند و در ایران به فروش بالایی دست پیدا کرده‌اند.

۲۵ اردیبهشت بود که خبری به نقل از ایوب دهقان‌کار، مشاور معاون فرهنگی ارشاد مبنی بر لغو مجوز نشر کتاب‌های انسان خردمند و انسان خداگونه، نوشته یووال نوح هراری، نویسنده اسرائیلی منتشر شد.

انتشار این خبر بعد از گذشت کمتر از یک‌سال از انتشار کتاب‌های این نویسنده اسرائیلی در ایران و البته فروش عجیب و فوق‌العاده این دو کتاب کمی عجیب به نظر می‌رسید؛ البته یک روز بعد آقای مرادی‌نیا، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی اعلام کرد که «خبر لغو مجوز دو کتاب انسان خردمند و انسان خداگونه، نوشته یووال نوح هراری، نویسنده اسرائیلی صحت ندارد، کتاب‌های این نویسنده اسرائیلی در ایران از چهاپ دوازدهم و چهاردهم عبور کرده است و مشخص است که مسئولان ارشاد مجوزنشر کتاب این متفکر اهل اراضی اشغالی را لغو نخواهند کرد. هراری در کتاب انسان خردمند می‌نویسد: انسان گرایی درواقع نوعی مذهب است که بجای خدا انسان مورد پرستش قرار خواهد گرفت.

وقتی ۱۰ مورد توصیف شده را کنار یکدیگر قرار می‌دهیم پروژه قبح‌زدایی از رابطه ایران و اسرائیل توسط هنرمندان، چهره‌های سرشناس و مدیران وزارت ارشاد در سطوح مختلف دارای یک نظم و هارمونی است. آیا این پروژه در چهل سالگی انقلاب وارد فاز جدیدی شده است که حلقه منتقدان جشنواره جهانی فجر به فیلم مدافع صهیونیست‌ها جایزه ویژه‌اش را به رایزن فرهنگی لهستان اعطا می‌کند که به فاصله کمتر از یک ماه قبل در این کشور، یک کنفرانس ضد ایرانی با حضور پمپئو تشکیل شده است. آیا در قالب چنین همایش‌هایی به خارج از کشور پیام‌هایی در حال ارسال است!؟

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.