دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

جواد نوروزبیگی مطرح کرد؛

برخی دنبال «سینمای حلال» نیستند! /تخریب آثار دیگر برای دیده شدن

جواد نوروزبیگی

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زهرمار» ضمن اشاره به برخی شیطنت‌ها در به تأخیر انداختن اکران این فیلم، از تلاش برای اکران بدون سرگروه فیلم همزمان با دیگر فیلم‌های اکران فطر خبر داد.

به گزارش سینماپرس، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زهرمار» به کارگردانی سیدجواد رضویان درباره به تعویق افتادن اکران این فیلم به مهر گفت: معتقدم به تعویق افتادن اکران این فیلم به نوعی شیطنت از سوی کسانی است که از اعتماد سینماگران سوءاستفاده می‌کنند. آنچه که به ما اعلام کرده‌اند این است که یک هفته از اکران فیلم سینمایی «نبات» باقی مانده که باید به اتمام برسد، مساله این است که این فیلم فروش خوبی نداشته و معلوم نیست این تاکید برای پایان هفته‌های اکران آن برای چیست؟

پیشنهاد تعویق در اکران را پذیرفتیم

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد شورای صنفی را برای به تعویق افتادن اکران این فیلم سینمایی پذیرفتیم، بیان کرد: مساله این است که در بین فیلم‌های اکران عید فطر، فیلمی نیز حضور دارد که اگر یکی از رقیبانش یک هفته هم دیرتر اکران شود، به نفعش است.

این تهیه‌کننده توضیح داد: متأسفانه نسل قدیم پخش فیلم‌ها در سینمای ایران کنار رفته‌اند و یک عده جوان تازه کار وارد پخش سینما شده‌اند و جریان‌سازی‌هایی را در سینما انجام می‌دهند که همه چیز را خراب می‌کنند. به نظر من باید جلوی این افراد گرفته شود در غیر این صورت همه چیز از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: آینده پخش فیلم در سینمای ایران آینده خطرناکی است و عده‌ای از افراد وجود دارند که به دنبال سینمای حلال نیستند و برای دیده شدن یک اثر سینمایی، حاضر به تخریب دیگر آثار هستند.

تهیه‌کننده فیلم «زهرمار» توضیح داد: ما خوشحال می‌شویم آثار ارزشی فروش بسیار خوبی داشته باشد، اما معتقدم فیلم ارزشی باید با آن ارزشمند برخورد کرد.

بدون سرگروه مجبور به تسلیم نیستیم!

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه‌ای داریم که شاید بتوانیم حداقل این یک هفته «زهرمار» بدون سرگروه در سینماهای کشور اکران شود. در غیر این صورت مجبور هستیم تسلیم نابرابری و بی‌عدالتی شویم.

تهیه‌کننده فیلم «جاودانگی» در جواب این سوال که بعضی از تبلیغ‌های «زهرمار» در فضای مجازی با به کار بردن کلیدواژه‌هایی همچون «مداح هفت‌تیرکش» و یا «مداح هتاک» با رویکردی کاملاً متضاد با محتوای واقعی فیلم، به‌دنبال فریب مخاطب است هم توضیح داد: هیچکدام از این نوع تبلیغ‌ها کار گروه تبلیغاتی فیلم نیست و تبلیغات ما کاملاً روشن و همسو با فیلم است. متأسفانه نمی‌دانم چرا برخی از سایت‌ها از چنین تبلیغ‌هایی استفاده می‌کنند.

نوروزبیگی در پایان گفت: برای «زهرمار» و نمایش آن در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ممیزی‌های موردنظر را اعمال کردیم، اما بعد از فیلم «رحمان ۱۴۰۰» ماجرا به گونه‌ای دیگر پیش رفت و دوباره ممیزی‌هایی را دوباره اجرا کردیم. در نهایت باید بگویم مساله اکران از دست تهیه‌کننده خارج است و شورای صنفی و شرکت پخش «نمایش گستر» به‌عنوان پخش‌کننده فیلم باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.