دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

در رسانه ملی؛

کدام گروه همخوانی مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفت؟

گروه هم‌خوانی حوزه علمیه دارالسلام

سینماپرس: گروه هم‌خوانی حوزه علمیه دارالسلام برای اجرای آثار قرآنی در شبکه یک سیما مورد تقدیر رهبر انقلاب قرار گرفتند.

به گزارش سینماپرس، یکی از مسئولان دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در تماس با مدیر شبکه یک سیما تشکر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را از همخوانی‌های دسته جمعی که این شبکه قبل از اذان مغرب پخش می‌کند، ابلاغ کرد.

به گفته این مقام مسئول، مقام معظم رهبری در این رابطه فرموده‌اند: «همخوانی‌های دسته جمعی که شبکه یک قبل از اذان مغرب پخش می‌کند بسیارعالی است و هیچ‌وقت کهنه نمی‌شود. تشکر کنید.»

 حوزه علمیه دارالسلام در شهر تهران واقع شده است و مدیران این مجموعه اهتمام زیادی به موضوع قرآن، در کنار مباحث آموزشی دیگر دارند. در اساسنامه این حوزه آمده است " حفظ قرآن امری مطلوب و دارای برکات زیادی در جامعه ی اسلامی است؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی و جانشین بر حق ایشان بارها بر اهمیت حفظ قرآن تاکید شده است تا جایی که می‌توان گفت پیشتاز نهضت قرآنی در کشور ما در خصوص تلاوت و حفظ قرآن‌کریم مقام عظمای ولایت بوده‌اند که به صورت مستمر به تشویق و ترغیب به این امر پرداخته‌اند. ایشان در آخرین مطالبه‌ای که از جامعه ی قرآنی کشور و مسئولان داشته‌اند، فرموده‌اند که ما باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم."

تشکیل گروه هم‌خوانی دارالسلام نیز از اقدامات قرآنی حوزه علمیه دارالسلام است که جدیدترین آثر آن مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حسین اسکندری مدیر حوزه علمیه دارالسلام درباره فعالیت‌های این گروه همخوانی به تسنیم گفت: گروه همخوانی دارالسلام تهران یکی از بزرگترین گروه‌های تواشیح و همخوانی جهان اسلام به‌شمار می‌آید. گروهی که هیچ جلوه رسانه‌ای نداشته و چند سالی است که به‌منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در حوزه علمیه دارالسلام راه‌اندازی شده است. اعضای این گروه همگی از طلاب همین حوزه هستند که علاوه بر تدریس علوم دینی، در حوزه‌های تخصصی قرآن نیز مشغول هستند. این گروه به‌صورت خودجوش و تحت نظارت معاون قرآن و عترت حوزه اداره می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: گروه هم‌خوانی دارالسلام تاکنون 10  قطعه را با استناد به آیات قرآن اجرا کرده‌اند که 5 اثر آن در رسانه ملی پخش شده است و آثار دیگر نیز در نوبت پخش قرار گرفته است. خدا را شاکریم که آثار این گروه، مورد توجه امام‌المسلمین نیز قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه دارالسلام تهران با اشاره به گسترش فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌ها باید مروج و منتشرکننده فرهنگ قرآن‌کریم در جامعه باشند  و همه دروس و بخش‌هایی که در حوزه خوانده‌ می‌شود اعم از ادبیات عرب، فقه و غیره، تماماً مقدمه‌ای برای فهم بیشتر قرآن است.

یادآور می‌شود، مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته نیز از گروه هم‌خوانی محمد رسول‌الله (ص) برای اجرای آثاری همچون "اسماء‌الحسنی" که در لوکیشن فیلم محمد رسول‌الله(ص) اجرا شده بود، تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.