سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

با حضور رئیس کمیته امداد در شورای معاونان صدا و سیما؛

رئیس رسانه ملی نشان «والی مهر» دریافت کرد

بازدید علی عسکری از پشت صحنه سریال «نفوذ»

سینماپرس: پرویز فتاح با اهدای نشان والی مهر به رئیس صدا و سیما گفت: افزایش ۷۰درصدی مشارکت مردم برای اطعام و افطار نیازمندان در ماه رمضان، نشان دهنده اعتماد عمومی به عملکرد کمیته امداد و رسانه ملی است.

به گزارش سینماپرس، پرویز فتاح با حضور در شورای معاونان صدا و سیما، از همکاری رسانه ملی با کمیته امداد تقدیر کرد و گفت: مردم نیک‌اندیش ایران در قالب پویش افطاری ساده، شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی برای اطعام ماه رمضان هموطنان سیل‌زده کمک کردند و همچنین ۱۳۵ میلیارد تومان در برپایی سفره‌های افطار و اطعام مشارکت کردند.

وی از جذب ۱۲۵ هزار حامی ایتام و محسنین در طول ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: کمک‌های مردم برای اطعام و افطار نیازمندان در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته که این نتیجه هم‌افزایی مثبت کمیته امداد و رسانه ملی و نقش مؤثر صدا و سیما در ترویج فرهنگ نیکوکاری است.

رئیس کمیته امداد به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص «افطاری ساده» در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری عملکرد کمیته امداد را با حساسیت ویژه‌ای پیگیری می‌کنند که این به دلیل توجه ویژه ایشان به مسائل نیازمندان و ایتام است.

فتاح با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار مددجوی امداد به خودکفایی رسیده و از حمایت خارج شدند، اظهار کرد: امسال ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای مددجویان پرداخت خواهد شد و به این ترتیب صف وام اشتغال مددجویان هم شکسته خواهد شد.

وی با اشاره به حذف صف جهیزیه، صف وام ضروری و رهن و اجاره مسکن برای مددجویان کمیته امداد، اضافه کرد: مشکل مسکن مددجویان تا پایان سال آینده با مشارکت دولت، مردم و خیران به طور کل حل می‌شود.

کمک ۲۸۲ میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان سراسر کشور

فتاح افزود: در حادثه سیل اخیر تا امروز مردم ۲۸۲ میلیارد تومان از طریق امداد کمک کرده‌اند که یک رکوردشکنی است.

وی با بیان اینکه ۷۴ میلیارد تومان از این کمک‌ها نقدی و ۲۰۸ میلیارد تومان به صورت کالا بوده است، ادامه داد: تمامی کمک‌های مردمی به دست سیل‌زدگان رسیده است.

رئیس کمیته امداد از تخریب ۳۰ هزار واحد مسکونی مددجویان امداد در سیل اخیر کشور خبر داد و گفت: با تعمیر ۲۰ هزار منزل تا ۲ ماه آینده و ساخت ۱۰ هزار واحد تخریب شده تا ۹ ماه آینده، مشکل مسکن مددجویان سیل‌زده تا پایان سال ۹۸ حل می‌شود.

فتاح افزود: مددجویان سیل‌زده برای تعمیر و بازسازی منازل خود هیج هزینه‌ای نمی‌کنند و تمامی مبالغ از منابع امداد و کمک‌های مردمی تأمین خواهد شد. همچنین تمام لوازم خانگی مددجویان سیل‌زده با همکاری مردم، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان تأمین شده و به همه سیل‌زدگان مددجو و غیر مددجو وام قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی پرداخت شده است.

وی با تاکید بر جایگاه کار فرهنگی در کمیته امداد، گفت: در سال ۹۷ حدود ۱۸۰ هزار نفر از مددجویان به مشهد مقدس و عتبات اعزام شدند که بسیاری از آنها زیارت اولی بودند و امسال این برنامه با همکاری آستان قدس توسعه می‌یابد.

فتاح با بیان اینکه امروز کمیته امداد در خط مقدم مبارزه با استکبار است، گفت: در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن علیه کشورمان به راه انداخته است، با همکاری همه مسئولان و رسیدگی مجموعه نظام، دشمنان به اهداف شوم برای تأثیرگذاری بر طبقات محروم جامعه نخواهند رسید زیرا جامعه تحت حمایت کمیته امداد وفادارترین افراد به نظام هستند.

وی با تاکید بر همکاری خوب کمیته امداد با دولت و مجلس و پرهیز این نهاد از ورود به مسائل سیاسی گفت: ماهیت کار در کمیته امداد خدمت به محرومان و نیازمندان است و این مشارکت همه افراد و گروه‌ها را می‌طلبد.

استقبال خوب مردم از برنامه‌های تلویزیونی ماه رمضان کمیته امداد

عبدالعلی علی عسگری، رئیس صدا و سیما هم در این جلسه با تشکر از اقدامات کمیته امداد در رفع محرومیت و کمک به مردم محروم جامعه گفت: حجم خدمات کمیته امداد در سال‌های اخیر افزایش یافته است که این نشان دهنده برنامه‌ریزی دقیق و اعتماد مردمی به این نهاد است.

وی به میزان بالای بینندگان برنامه‌های تلویزیونی در ماه رمضان به ویژه برنامه‌های مرتبط با جشن رمضان و کمیته امداد اشاره کرد و افزود: براساس آخرین نظرسنجی‌ها این برنامه‌ها با استقبال خوب مردم مواجه شده و افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد گواه همین مساله است.

در پایان این جلسه از سوی رئیس کمیته امداد، نشان والی مهر (تقدیر از نیکوکاران برجسته) به نمایندگی از همه کارکنان زحمت‌کش رسانه ملی به علی عسگری رئیس صدا و سیما اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.