جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

حمید خواجه نژاد مطرح کرد؛

شایعه تغییر مدیر شبکه سه از کجا آب خورد؟

آرم شبکه سه سیما*

سینماپرس: مدیر روابط عمومی معاونت سیما گفت: پس از انتشار خبر جعلی تغییر مدیر شبکه سه بلافاصله مطالب را برای پیگیری حقوقی ارسال کردم که جلوی اینگونه سوءاستفاده ها به سرعت گرفته شود.

به گزارش سینماپرس، پنجشنبه ۲۳ خردادماه یک کانال خبری مجعول اقدام به انتشار خبری مبنی بر تغییر مدیر شبکه سه سیما خبر داد و اعلام کرد که شهاب اسفندیاری که در حال حاضر رئیس دانشگاه صداوسیماست جایگزین علی فروغی در شبکه سه سیما شده است.

نکته جالب ماجرا اینجاست که این خبر بلافاصله از سوی یکی از مجریان قبلی رسانه ملی نیز بازنشر و به سرعت فضای مجازی را در بر گرفت. اما پس از این خبر، اسفندیاری با انتشار مطلبی اعلام کرد که این خبر شایعه ای بیش نیست و هیچ تغییری در سازمان صداوسیما روی نداده است.

در پی آن حمید خواجه نژاد مدیر روابط عمومی معاونت سیما گفت: خیلی از ما درباره اخبار دروغ، اطلاعات غلط و به اصطلاح فیک نیوزها شنیده و نمونه های مختلفی از آنها را هم دیده ایم؛ اغلب، شایعه سازان که منافعی را از این کار می‌برند، اینگونه اطلاعات غلط را با رنگ و لعابی فریبنده ساخته و پرداخته کرده و راهی کانال های متنوع ارتباطی می‌کنند اما امروز در حاشیه انتشار خبری جعلی درباره انتصاب مدیر یکی از شبکه های سیما از کانالی تلگرامی با نامی جعلی، اتفاقی رخ داد که در نوع خود جالب بود!

وی ادامه داد: بسیاری از دوستان، شاید از سر تعجیل، خود در دام فیک نیوز افتادند و حتی به منبع فیک ارجاع هم دادند. لحظاتی پس از انتشار این خبر جعلی بلافاصله مطالب را برای پیگیری حقوقی ارسال کردم که جلوی اینگونه سوءاستفاده ها به سرعت گرفته شود.

وی تاکید کرد: البته کم نیست کانال هایی که به نام برندهای صداوسیما نظیر صرفا جهت اطلاع و خبر ٢٠:٣٠ و... به کام افرادی ناشناس فعال است تا شاید مطالب و اخبارشان در نگاه مخاطبان و افکار عمومی موثق جلوه کند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.