جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

ابراهیم حصاری:

تدوین «بلوط» به پایان رسید

فیلم کوتاه بلوط

سینماپرس: ابراهیم حصاری درباره فیلم جدیدش با نام «بلوط» که در منطقه کردستان ساخته است، توضیح داد و از تلاش برای شرکت در جشنواره های خارجی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، ابراهیم حصاری که به تازگی فیلم کوتاه «بلوط» را ساخته است درباره ایده اولیه این فیلم به صبا توضیح داد: ایده اولیه فیلمنامه را آکو زندکریمی نوشته است که البته لوکیشن نوشته شده توسط ایشان متفاوت بود ولی من به دلیل علاقه‌ای که به کردستان و مردمانش دارم ترجیح دادم لوکیشن فیلمنامه را تغییر بدهم و در یکی از روستاهای کردستان «بلوط» را بسازم.  

وی افزود: به واسطه سخت‌کوشی مردم و طبیعت سختی که در کردستان وجود دارد، به نظر من ایده فیلمنامه با فضای کردستان بیشتر همخوانی داشت.  

حصاری درباره داستان فیلم کوتاه «بلوط» گفت: «بلوط» تقابل مرگ و زندگی است که در بعضی شرایط آدم مجبور به انتخاب بین این می شود. داستان فیلم ماجرای مردی است که همسرش را از دست داده است و تلاش دارد این موضوع را از دخترش که باردار است به دلیل آنکه مشکلی برایش پیش نیاید مخفی کند.  

وی درباره مراحل فنی تولید «بلوط» بیان کرد: اکنون در مراحل پایانی تدوین هستیم و بعد از آن وارد مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی می شویم. اینکه چه مدت مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی زمان ببرد بستگی به سازنده موسیقی و دوستان صداگذار دارد. با توجه به اینکه نزدیک زمان جشنواره ها هستیم، به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی برایش در نظر گرفت ولی فکر می کنم تا یک ماه آینده کار به مرحله نهایی برسد و برای نمایش آماده شود.   

حصاری در پایان با بیان اینکه معمولا فیلم کوتاه مقصدش برای دیده شدن جشنواره ها است و «بلوط»   هم از این قاعده مستثنی نیست، گفت: بیشتر تمرکزم برای رساندن فیلم به جشنواره های خارجی است ولی بستگی دارد مراحل فنی چه زمانی تمام شود. قاعدتا «بلوط» به جشنواره فیلم کوتاه تهران نخواهد رسید ولی در مجموع ایده خاصی برای اکران فیلم «بلوط» ندارم و بیشتر تمرکزم روی کیفیت کار است و سعی می کنم درگیر زمان نباشیم و مراحل را با خونسردی و کیفیت بالا انجام دهیم.

عوامل فیلم عبارتند از فیلمنامه، تهیه و کارگردانی: ابراهیم حصاری بر اساس طرحی از: آکو زندکریمی، بازنویسی فیلمنامه و تدوین: توفیق امانی،  
بازیگران: شیما ملایی، ساعد(کاله) رشیدی، فتانه احمدزاده، منشی صحنه و عکاس: ثنا شریعتی، مدیر تولید: آرمین پورمحمد، جانشین تولید و برنامه ریز: اشکان ساعدپناه، مدیر تصویربرداری: علی شورورزی، دستیار تصویر: مهدی کرمی، امیر فلاح، نورپرداز: مهدی کرمی، صدابردار: ارسطو مفاخری، دستیار صدا: مبین قادری، دستیار کارگردان: کاوه جاهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.