سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

از جشنواره فیلم رُم؛

بازیگر نامزد اسکارجایزه افتخاری دریافت می‌کند

بیل مری

سینماپرس: بیل مری بازیگر فیلم سینمایی «مردگان نمی‌میرند» از جشنواره فیلم رُم، جایزه یک عمر دستاورد هنری دریافت می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم رُم قصد دارد به بیل موری بازیگر نامزد یک دوره جوایز اسکار جایزه یک عمر دستاورد هنری را اهدا کند. این جایزه توسط وس آندرسون به وی اهدا می‌شود.

اندرسون، کارگردان بسیاری از فیلم‌های ماندگار بیل مری بوده است که از ماندگارترین آن‌ها می توان به «خانواده اشرافی تنبام» و همچنین چندین فیلم دیگر مثل «دارجلینگ محدود»، «قلمرو طلوع ماه» و «هتل بزرگ بوداپست» اشاره کرد. برنامه ریزی شده است که این دو نفر در این جشنواره صحبت‌هایی را در مورد حرفه بازیگری بیل مری انجام دهند.

آنتونیو موندا همچنین اعلام کرده بود که ران هاوارد، کارگردان برنده اسکار با مستند جدیدش به نام «پاواروتی» که در بخش رقابتی این جشنواره به نمایش در می‌آید، در این جشنواره حضور خواهد داشت.

از دیگر فیلم‌های برجسته این جشنواره که با کمک موندا در حال تبدیل شدن به یکی از جشنواره بزرگ فیلم در جهان است، می توان به فیلم‌های فیلمسازان فرانسوی به نام‌های اولیویر آسایز و برتنارد تاورنیر و همچنین برت ایستون الیس نویسنده آمریکایی اشاره کرد. کوره آدا هیروکازو، کارگردان فیلم سینمایی «دزدان فروشگاه» نیز در این جشنواره حضور خواهد داشت.

این جشنواره همچنین کارگردان قدیمی ایتالیا به نام جیلو پونته کوروو را به مناسب تولد وی با نسخه بازسازی شده فیلم نامزد اسکارش در سال ۱۹۵۹ به نام «کاپو» مفتخر می‌کند.

گفتنی است چهاردهمین دوره جشنواره فیلم رُم از تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) فعالیت خود را آغاز می‌کند و در ۲۷ اکتبر (۵ آبان) به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.