چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

علیرضا اسماعیلی و علی منتظری؛

سرپرست فرهنگستان هنر و رئیس گروه نمایش و ادبیات نمایشی از محمدعلی کشاورز دیدار کردند

دیدار سرپرست فرهنگستان هنر و رئیس گروه نمایش و ادبیات نمایشی با محمدعلی کشاورز

سینماپرس: سرپرست فرهنگستان هنر و رئیس گروه نمایش و ادبیات نمایشی این فرهنگستان با استاد محمدعلی کشاورز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر و علی منتظری رئیس گروه نمایش و ادبیات نمایشی این فرهنگستان با استاد محمدعلی کشاورز دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار علیرضا اسماعیلی ضمن آرزوی سلامتی برای استاد کشاورز و یادآوری نقش‌های ماندگار ایشان در تئاتر، سینما و تلویزیون از استاد کشاورز برای حضور در جلسات گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر دعوت کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

علی منتظری عضو پیوسته فرهنگستان هنر، نیز به سابقه آشنایی خود با محمدعلی کشاورز از سال‌ها پیش از انقلاب اشاره کرد و از توانایی‌های ایشان تجلیل کرد.

همچنین محمدعلی کشاورز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: افراد باسوادی از قبل از انقلاب وارد تئاتر ایران شدند، البته تئاتر در برهه‌ای در حال از بین‌رفتن بود اما خوشبختانه در چند دهه گذشته کشورمان پیشرفتی شایان در زمینه هنر تئاتر داشته و وزارت ارشاد هم کوشش‌های بسیاری در این زمینه کرده است.

وی با ذکر خاطراتی از هنرمندان پیشکسوت درخصوص فنون بازیگری عنوان کرد: آنچه برای یک هنرمند مهم است، اول نجابت اوست، بعد آنکه با ادبیات و فرهنگ کشورش آشنا باشد. همیشه به جوانان توصیه می‌کنم به شهرهای مختلف سفر کنند تا اگر نقشی به آنان داده شد با فرهنگ آن شهر آشنا باشند و بتوانند در کارشان پیشرفت کنند؛ به شهرها و روستاها بروند و با رفتار و فرهنگ اقوام ایرانی آشنا شوند.

در پایان این دیدار در خصوص چاپ و نشر کتابی که نگار حسینی درباره استاد کشاورز در دست تالیف دارد، گفتگو شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.