جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱

کارگردان فیلم خبر داد؛

«ضربه فنی» در جشنواره‌ جیفونی داوری می‌شود

فیلم سینمایی «ضربه فنی»

سینماپرس: غلامرضا رمضانی به بیان آخرین وضعیت حضور «ضربه فنی» در جشنواره‌های بین المللی پرداخت.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا رمضانی کارگردان فیلم سینمایی «ضربه فنی»، درباره حضور  «ضربه فنی» به در جشنواره‌های بین المللی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اولین حضور کمرنگ و موقت این فیلم ماه گذشته دربخش پانوراما جشنواره کودکان و نوجوانان «زلین» بود و اواخر تیرماه سال جاری مهمترین حضور جهانی خود را در جشنواره جیفونی تجربه می‌کند. به عقیده من و بسیاری از سینماگران کودک و نوجوان دنیا، این جشنواره جزء رده بندی الف و کارشناسی شده است و تنها جشنواره‌ای است که متکی بر قضاوت داوران بزرگسال نیست.

وی ادامه داد: همه فیلم‌هایی که در هشت بخش جشنواره جیفونی حضور دارند تابع شرایط سنی هستند و شیوه رای گیری آن مانند اسکاراست، یعنی برای هر بخش حدود ششصد بچه از سراسر جهان فیلم‌ها را داوری می‌کنند، رای مخفی می‌دهند و طی روزهای برگزاری، علاوه بر نقد و بررسی فیلم‌ها، پوشش خبری ایام جشنواره هم برگزار می شود. همچنین از هر بخش یک یا دو فیلم انتخاب می‌شوند که در حوزه بالای ۱۳ سال  «ضربه فنی»  کاندید دریافت یکی از جوایزجایزه اصلی است.

رمضانی گفت: من با دیگر فیلم هایم تقریبا به تمام جشنواره‌های کودک و نوجوان دنیا رفتم، اما «جیفونی» نرفته بودم و قطعا حضور در این جشنواره برای هر فیلمی بسیار مهم است، بخش کودک جشنواره برلین هم این وضعیت را دارد. وقتی که اثری در کاتالوگ آن قرار می‌گیرد یعنی اینکه جشنواره‌های دیگر به این جشنواره اقتدا می‌کنند، چون معتقدند که حساسیت و نکته سنجی آن جشنواره برای اینکه فیلمی را به عنوان الگو در دنیا معرفی کند و بگوید کودک و نوجوانان ما چنین فیلمی را می‌خواهد بالاست.

این کارگردان با بیان اینکه این فیلم را در جشنواره اصفهان و در اکران عمومی تجربه کردیم، در پایان یادآور شد: درواقع اصلا باور نمی‌کردم «ضربه فنی» بتواند به جشنواره «جیفونی» راه پیدا کند، چون فیلم‌های قبلی من شاید خیلی شایسته‌تر از این بود، البته این فیلم به معنای واقعی برای رده سنی نوجوانان شاخته شده و اثری نیست که درباره کودک و نوجوان باشد. مخاطب این فیلم از بچه پنج ساله تا پیرمرد هفتاد ساله است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.