شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

علیرام نورایی:

چرا ناراحت می‌شوند به انگلیس بد گفته شود؟

علیرام نورایی

سینماپرس: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بعد از «گاندو» پیغام‌های تهدیدآمیز می‌رسد یعنی اینکه مسیر درستی است.

به گزارش سینماپرس، سال ۷۵ فعالیت خودش را در زمینه تئاتر شروع کرد؛ پایش به سینما با ایفای نقش در فیلم سینمایی «گرگ و میش» باز شد. تاکنون در سریال‌های آسپیرین (نمایش خانگی)، پول کثیف، جابربن حیان، ماتادور، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، سیب ترش، قلاده‌های طلا، پله، و همیشه سینما بازی کرده است.

مربی ورزش پارکور در قاره کهن است و در زمینه‌ ورزش‌های رزمی از جمله موی‌تای نیز فعالیت دارد. علیرام نورایی همزمان با حملات هوایی روسیه به مواضع داعش به سوریه رفت و سر فیلمبرداری فیلم سینمایی «جشن تولد» حاضر شد. او درباره تجربه این حضور میان رزمندگان مدافع حرم گفت: قبل از رفتن به سوریه برای فیلمبرداری «جشن تولد» من هم جزء آن دوستانی بودم که ابهاماتی در وجودشان باقی است که چرا ایران باید به مردمان سوریه و عراق و فلسطین کمک کند! هنگامی که وارد خاک سوریه شدم و از نزدیک و در شرایطی بسیار دشوار حضور دشمن را در آنجا دیدم و مظلومیت مردمان بی‌دفاع و مظلوم منطقه را مشاهده کردم، دیگر همه چیز برایم حل شد.

وی افزود: فهمیدم که اگر نجنگیم دشمن در چندقدمی ماست و دیدم که چگونه غربی‌ها برای ضربه زدن به ایران اقدام به سرمایه گذاری روی نیروهای وحشی داعش کرده‌اند. هنگامی که اقدامات کثیف صهیونیسم را در ایجاد دشمنی میان مردم مسلمان و برنامه‌ریزی برای حمله به ایران از طرق مختلف می‌بینید، دیگر حضورمان در منطقه و رشادت‌های مدافعان حرم ارزشمند خواهد شد.

نورایی با ابراز اینکه چرا سینمای دفاع مقدس فراموش شده است، تأکید کرد: واقعاً سؤالم این است که چرا سینمای دفاع مقدس نزد مسئولان فراموش شده است. من عاشق بازی در این فیلم‌ها هستم و با چند نفر از دوستانِ علاقه‌مند تلاش‌هایی برای انجام این پروژه‌ها داشتیم اما هیچ حمایت کننده‌ای وجود ندارد. ببینید که برای ساخت فیلم «گلوگاه شیطان» چه سختی‌هایی داشتیم و به‌دلیل امکانات محدودی که وجود داشت، کار فوق‌العاده خطرناکی بود و اتفاقات عجیبی برایمان افتاد.

این بازیگر سینما و تلویزیون با انتقاد از کم‌کاری نسبت به سینمای دفاع مقدس، تأکید کرد: متأسفانه هیچ نوع امکاناتی برای این‌گونه فیلم‌ها در نظر نمی‌گیرند درحالی که آمریکایی‌های متجاوز به‌گونه‌ای فیلم می‌سازند که مخاطب را فریب دهند اما ما درباره سینمای دفاع مقدس و عزیزانی که برای این مملکت جانشان را تقدیم کرده‌اند، هیچ کاری نکرده‌ایم!

نورایی در ادامه مطرح کرد:

ــ فیلم‌های اکشنی که در این مملکت ساخته می‌شود یا جاسوسی، ضدجاسوسی و یا به هر حال مربوط به امنیت ملی می‌شود.

ــ به چه‌کسی برمی‌خورد و چه‌کسی دردش می‌آید که راجع به انگلیس بد گفته شود.

ــ این‌ها همیشه سؤالات بزرگی است...

ــ به من بعد از «گاندو» پیغام‌های تهدیدآمیز می‌رسد؛ یعنی اینکه مسیر درستی است.

ــ از صداوسیما مدیری به تهیه‌کننده‌ای گفته که علیرام نورایی "قلاده‌های طلا" بازی کرده...

ــ من دارم از این مردم عشق می‌گیرم تویی که من را محکوم می‌کنی به وطن‌فروشی و مزدور رژیم...

ــ من مزدور کدام رژیم باشم تو حالت خوب می‌شود؟ تو مزدور چه‌کسی هستی؟

تصویربردار و تدوینگر: محمدرضا کشت‌دار

*تسنیم 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.