سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷

فرزام محبی خبر داد؛

سری دوم آی‌فیلم پلاس به تلویزیون می آید

آی‌فیلم پلاس

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه هنری برون‌مرزی صداوسیما از تولید سری دوم آی‌فیلم پلاس خبر داد و گفت: این برنامه ۳۰ دقیقه‌ای به رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، ‌برنامه هنری برون‌مرزی صداوسیما هر پنج‌شنبه با محور اخبار هنرمندان در حوزه‌های مختلف روی کانال آی‌فیلم عربی قرار می‌گرفت. این برنامه فرهنگی و هنری را فرزام محبی تهیه و طراحی کرده و به رویدادهایی همچون سینما، تلویزیون، تئاتر، موسیقی و انیمیشن می‌پردازد.

اخبار مربوط به هنرمندان در دو بخش خبری و تعاملی برای مخاطبان عرب‌زبان پخش می‌شود. در این برنامه فرزام محبی و اسعد بدوی‌پور کارگردانی و حسان خضر سردبیری را برعهده دارند. به تعبیر تهیه‌کننده این برنامه تلویزونی، شبکه آی‌فیلم، سینما، تلویزیون جمهوری اسلامی و هنرمندان ایران را به دنیا معرفی می‌کند.

فرزام به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: شبکه‌های مختلفی برای کشورهای عربی کار می‌کنند و آی‌فیلم تنها شبکه‌ای است که در حوزه فیلم و سریال مشغول به فعالیت است. در کانال عربی در فضای مجازی کارهای بسیاری به صورت تخصصی انجام شده و بازتاب‌های بسیاری دریافت شده که این برنامه هنری را می‌بینند و دوست دارند ادامه پیدا کند.

وی افزود:  برنامه‌هایی مثل آی‌فیلم پلاس که اخبار هنرمندان ایران را پوشش می‌دهد می‌تواند بسیار کمک کند که کشورهای عربی با هنرمندان این عرصه و هنر ایرانی اسلامی آشنا شوند. درکانال عربی آی فیلم مخاطبین از ژانرهای تاریخی، درام و اجتماعی و بعد از کمدی استقبال می‌کنند. در فواصل سریال‌ها میان‌برنامه‌های ۱۵ دقیقه‌ای که به معرفی سینمای ایران و دیدنی‌های داخل کشور می‌پردازد و برنامه هایی مانند آی فیلم پلاس تکمیل‌کننده آنهاست.

تهیه‌کننده این برنامه‌ تلویزیونی با اشاره به ساخت سری دوم آی‌فیلم‌پلاس، تأکید کرد: آی فیلم پلاس در سری دوم تولید خود قرار دارد و برنامه‌ای حدوداً ۳۰ دقیقه‌ای است که به رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری از جمله سینما، تئاتر، تلویزیون، گفتگو با هنرمندان و دعوت از آنان برای حضور در برنامه، انیمیشن هنرهای تجسمی، موسیقی ایرانی، اکران‌های مردمی و خصوصی، آمار فروش فیلم‌ها، گزارش‌های مردمی در کشورهای عربی، معرفی غذاهای ایرانی و عربی و ایونت‌های هنری و همه اتفاقات حوزه فرهنگ و هنر می‌پردازد.

وی به هدف و رسالت اصلی این برنامه اشاره کرد و گفت: آی‌فیلم پلاس سعی دارد اخبار هنرمندان را پوشش دهد و در حوزه معرفی و اخبار آنان در کشورهای عربی تعامل خوبی برقرار کند و فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را معرفی کنیم ضمناً تعامل خوبی با مخاطبان خود داشته باشد.

فرزام در پاسخ به این سوال چرا آنقدر برنامه‌سازی به کلیشه و تکرار می‌رود، خاطرنشان کرد: به نظرم مدیران، برنامه‌سازان و فیلمسازان باید توجه بیشتری به برون مرزی داشته باشند به دلیل اینکه این حوزه بسیار پر اهمیت است. قطعا برنامه‌سازی با مشکلات فراوانی روبروست و استفاده درستی از نخبگان و اندیشمندان این حوزه نمی‌کند.

وی تأکید کرد: نکته قابل توجه این است که باید به جوانان توجه بیشتری کنند و سکان‌های مدیریتی را به دست جوانان با استعداد و تحصیل کرده در این حوزه بدهند تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم و از فکرهای نو استفاده کند در مسیر پیشرفت تلویزیون، هرجا از جوانان استفاده شده اتفاقات خوبی رخ داده است

تهیه‌کننده برنامه آی‌فیلم پلاس اضافه کرد: یکی از نکات آی فیلم پلاس هم همین است که از تیم‌های سردبیری و تهیه و تولید و تیم‌های گزارشی از جوانان متخصص در این حوزه استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.