یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲

گیشه تابستانی رونق گرفت؛

رشد فروش در سینمای ایتالیا/ یک بازار موفق دیگر برای «کفرناحوم»

فیلم «Capernaum» یا «کفرناحوم»

سینماپرس: باکس آفیس ایتالیا در سال ۲۰۱۹ پس از شروعی کم‌رونق، هم از نظر تعداد بلیت و هم از نظر مبلغ فروش، با افزایش روبرو شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین دیلی، اقبال از سه فیلم پرفروش دیزنی شامل «انتقام‌جویان»، «علاءالدین» و «دامبو» در بازار سینمای ایتالیا به حدی بود که پس از شروعی ناامیدکننده در آغاز سال جدید، در نیمه سال رونق این صنعت را ۵ درصد بالاتر از سال پیش در همین زمان برد.

فروش «انتقام‌جویان: پایان بازی» به مبلغ ۳۳.۷ میلیون دلار، «علاءالدین» به مبلغ ۱۶.۸ میلیون دلار و «دامبو» به ارزش ۱۲.۶ میلیون دلار از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن میزان فروش در سینماهای ایتالیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ شد.

«الیتا: فرشته جنگ» محصول فاکس با فروش ۲.۴ میلیون دلار، «فیلم لگ و ۲» محصول برادران وارنر با فروش ۲ میلیون دلار و کمدی «خوش آمدید پرزیدنت» محصول ویژن با فروش ۱.۶ میلیون دلار از پرفروش‌های این دوره بودند.

قوانین جدید سینمای ایتالیا نیز فصل تابستان سینمایی را تغییر داده و از می تا سپتامبر در نظر گرفته و این موجب شده تا دوره سنتی دگرگون شود. قبلاً، فیلم‌های بزرگ ایتالیایی و بلاک‌باسترهای هالیوودی معمولاً در این بازه اکران نمی‌شدند و باعث می‌شدند بسیاری سینماها در جولای و آگوست به عنوان تعطیلات تابستانی کاملاً بسته باشند.

در هر حال پس از چند دهه بحث و وعده و درخواست، مجموعه‌ای از انگیزه‌ها موجب شد تا سرانجام این دوره به عنوان تقویم تابستان تعیین شود و سینماها همچنان باز باقی بمانند. این امر با وجود فیلم‌هایی چون «داستان اسباب بازی ۴» دیزنی با فروش ۴.۱ میلیون دلار، «جان ویک ۳» محصول اندلئون با فروش ۳.۵ میلیون دلار و «مردان ایکس: ققنوس سیاه» با فروش ۲.۸ میلیون دلار محقق شده است.

در عین حال نمایش فیلم زندگینامه‌ای «ون‌گوک» با بازی ویلم دفو از سینمای مستقل با فروش ۴.۴ میلیون دلار این فیلم را در رأس استقبال از سینمای مستقل قرار داد.

فیلم خانوادگی سینمای فرانسه با عنوان «میا و شیر سفید» با فروش ۶.۴ میلیون دلار نیز نشان داد ایتالیایی‌ها همیشه به حیوانات در سینما علاقه دارند.

در عین حال «رنج و افتخار» جدیدترین فیلم پدرو آلمادوار که در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن امسال حضور داشت توسط وارنر برادرز ایتالیا اکران و به عنوان بزرگ‌ترین افتتاحیه برای فیلمی از آلمادوار در ایتالیا معرفی شد. این فیلم فروشی ۱.۲ میلیون دلاری را در افتتاحیه خود تجربه کرد و در نهایت ۳.۳ میلیون دلار فروخت.

در عین حال ایتالیا پس از چین به دومین بازار بزرگ برای فیلم «کفرناحوم» ساخته نادین لبکی کارگردان لبنانی بدل شد و ۱.۱ میلیون دلار از تماشای این فیلم حاصل شد.

چندین فیلم از کارگردان‌های ایتالیایی نیز در گیشه موفق ظاهر شدند که فیلم انگلیسی زبان «سوسپیریا» به کارگردانی لوکا گوادانینو از جمله آنها بود. این فیلم که در بخش رقابتی جشنواره ونیز ۲۰۱۸ حضور داشت ۱.۲ میلیون دلار فروش کرد.

در عین حال مارکو بلوچیو بهترین فروش داخلی خود را پس از چند دهه فعالیت سینمایی با فیلم «خائن» تجربه کرد. این فیلم در بخش رقابتی کن امسال حضور داشت و با بازی پی‌یر فرانچسکو فاویانو موفق شد تا ۴.۷ میلیون دلار بفروشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.