جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

بهرام سروری نژاد تشریح کرد؛

جزئیات سومین جشنواره رادیویی نوایش

جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی «نوایش»

سینماپرس: دبیر برگزاری سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی «نوایش» از جزئیات این جشنواره خبر داد.

به گزارش سینماپرس، «بهرام سروری نژاد» دبیر برگزاری سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی «نوایش»، در این باره به فارس گفت: ما در دو دوره این جشنواره را تحت عنوان انتخاب و مونولوگ برگزار کردیم که جشنواره نمایش‌های کوتاه بود.

وی ادامه داد: به مناسبت دهه ولایت و امامت این جشنواره قرار است برگزار شود. همچنین این جشنواره از عید قربان تا غدیر برگزار می‌شود که تا روز ۲۰ مرداد ماه آثاری که به مرحله داوری راه پیدا می‌کنند، اعلام شده و تا ۲۵ مرداد نیز نامزدها معرفی می‌شوند و ۲۸ مرداد مراسم اختتامیه جشنواره در محل ساختمان رادیو که در ساختمان واقع در خیابان پانزده خرداد است برگزار خواهد شد و منتخبین در آنجا اعلام می‌شوند.

سروری نژاد با اشاره به بخش جدیدی که در این جشنواره قرار گرفته است، گفت: در این دوره از جشنواره بخشی را به حمایت از کارهای مردمی اختصاص دادیم و در دو بخش حرفه‌ای و مردمی برگزار می‌شود.

وی در توضیح این بخش نیز بیان داشت: بخش حرفه‌ای مختص افرادی است که سال‌ها در رادیو هم در تهران و هم در مراکز استان‌ها فعالیت می‌کنند و همچنین کسانی که در عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر کار می‌کنند هم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و محدودیتی ندارد. بخش مردمی نیز به علاقه‌مندان به هنر نمایش رادیویی اختصاص داده می‌شود که افرادی که علاقه‌مند هستند و دوست دارند خود را در این وادی محک بزنند در این بخش می‌توانند شرکت کنند.

دبیر سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی «نوایش» در ادامه بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ مرداد ماه به سایت www.radionamayesh.ir مراجعه کنند و بعد از ورود به بخش جشنواره نوایش مشخصات خود را وارد کرده و آثارشان که باید حداکثر ۵ دقیقه باشد، را با فرمت ‌MP۳ در آنجا بارگذاری کنند و کارها بررسی می‌شود و در پایان نیز برگزیده‌ها معرفی می‌شوند.

وی درباره هدف از برگزاری این جشنواره نیز گفت: هدف از برگزاری هر جشنواره‌ای از طرف هر ارگانی، معرفی، شناساندن و فعالیت در زمینه مورد نظر آن نهاد است که جشنواره‌های برخی از ارگان‌ها با موضوع خاص عنوان و برگزار می‌شود.

سروری‌نژاد افزود: با حضور آقای حمید افتخاری مدیر جدید رادیو نمایش تصمیمی گرفته شد تا فعالیت گسترده‌تری در زمینه نمایش رادیویی که شاید  بین اهالی هنر ناشناخته و یا کم شناخته است، برگزار شود که در هر مقطعی با موضوع‌های مختلف در حال برگزاری است. در این دوره نیز به دلیل تقارن با دهه ولایت و امامت، موضوع‌هایی انتخاب شده که بی‌ارتباط با این دو موضوع نیست.

دبیر این جشنواره با اشاره به محورهای موضوعی در این جشنواره نیز گفت: محورهای موضوعی این جشنواره ولایت‌مداری، ‌مسئولیت پذیری اجتماعی، آئین مهرورزی وفای به عهدو حق الناس است و عزیزانی که می‌خواهند در این جشنواره شرکت کنند می‌توانند در هر کدام از این بخش‌ها که علاقه‌مند هستند کارهایی را ارسال کنند.

وی افزود: از این طریق می‌خواهم از افرادی که در عرصه‌های مختلف هنرهای نمایشی در حال فعالیتند دعوت کنم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند. همچنین دوستان تئاتری و دانشجویان علاقه‌مند و همچنین شنوندگان رادیو نیز با توجه به شناختی که از خودشان در این عرصه دارد می‌توانند در این جشنواره و در بخش مربوط به خودشان حضور پیدا کنند. البته این به این معنی نیست که اگر شنونده‌ای بخواهد در بخش حرفه‌ای شرکت کند، نمی‌تواند! اما طبیعتا کاارش سخت‌تر می‌شود چراکه با حرفه‌ای‌های نمایش رادیویی مقایسه می‌شود و انتخابشان دشوارتر خواهد شد. اما به هر حال همه قشرها می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

سروری‌نژاد درباره اینکه آیا از شرکت کنندگان علاقه‌مند به رادیو، بعد از جشنواره در برخی بخش‌های رادیو نمایش استفاده خواهید کرد؟، گفت: علاوه بر اهدای حوایز نقدی و غیر نقدی به شرکت‌کننده‌ها، آثاری که منتخب می‌شوند قطعا از رادیو نمایش پخش خواهند شد چه آثاری که در بخش مردمی و چه در بخش حرفه‌ای رای می‌آورند و با هماهنگی‌هایی که با مسئولین پخش انجام می‌شود کارهایشان از رادیو نمایش پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.