شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

پاییز ۹۸ به آنتن می‌رسد؛

پایان تولید مستندمسابقه جدید «کارساز»

مستندمسابقه «کارساز»

سینماپرس: تولید مستندمسابقه‌ تلویزیونی «کارساز» با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به پایان رسید.

به گزارش سینماپرس، تولید مستندمسابقه «کارساز» که محور آن رقابت ایده‌های برتر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به ایستگاه پایانی رسید. این مستند-مسابقه تلویزیونی برای رقابت ایده‌های برتر است.

«کارساز» مسابقه‌ای مستند درباره کسب و کار است که به کسانی که ایده درخشانی در ذهن دارند، اختراع مهمی کرده‌اند که جهان تازه‌ای می‌سازند یا محصول ویژه‌ای ساخته‌اند که زندگی انسان‌ها را تغییر می‌دهد، می پردازد.

در مسابقه پایانی و مراسم اختتامیه «کارساز»، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با حمایت از تولید از این اثر در حوزه کارآفرینی و کسب‌وکار بیان کرد: حرکت اشتباه ما از جایی آغاز شد که به فرزندانمان آموختیم معنی اشتغال، استخدام است و به ایده‌پردازی، نوآوری و تفکر خلاق بها ندادیم. در این صورت مدرک‌گرایی رواج پیدا کرد و جوانان در دانشگاه‌ها به دنبال تکه کاغذی برای استخدام رفتند. پس از استخدام خوشحالی می‌کنند در حالی که نمی‌دانند این اقدام تمام اعتماد به نفس، مهارت‌ها و نوآوری‌ها از بین می‌برد.

وی ادامه داد: اگر به این نکته برسیم که استخدام افتخار نیست و جوانان را با پول نه، بلکه با تفکر و ایده‌های نوآورانه آنها باید ارزیابی کرد، آن زمان به فرهنگ کارآفرینی هزار ساله خود بازگشته‌ایم. در این صورت متوجه می‌شویم که خام‌فروشی راه به جایی نمی‌برد و تنها فرهنگ مسموم وابستگی را به اقتصاد تزریق می‌کند.

در مستندمسابقه «کارساز» هر سه گروه شرکت‌کننده در فضایی خارج از استودیو و به‌صورت میدانی کار می‌کنند. شرکت‌کننده‌ها زیر نظر سه مربی متخصص و کارآفرین با کسب آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم و تئوری، وارد بخش عملی تولید محصول و بازاریابی می‌شوند و برای محصول خود مشتری پیدا می‌کنند تا امتیازات لازم برای برنده شدن و حمایت سرمایه‌گذاران را کسب کنند.

«کارساز» محصول تازه‌ای از گروه سازنده «خانه ما» است که پیش از این تجربه ساخت هفت فصل از این مستند-مسابقه خانوادگی را در تهران، اصفهان، رشت، تبریز، اهواز و شیراز پشت سر گذاشته‌اند. فراخوان شرکت در «کارساز» زمستان ۹۷ منتشر شد و فیلمبرداری مراحل مختلف این مجموعه ۱۰ قسمتی تا اواخر تیرماه ادامه داشت.

«کارساز» با کارگردانی حسام اسلامی، امین کفاش و سیداحسان عمادی و به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه‌ی مستند انقلاب اسلامی تولید شده است. مستند-مسابقه «کارساز» پاییز ۹۸ روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

عوامل مستندمسابقه «کارساز» عبارتند از: تهیه کننده: مهدی مطهر، کارگردانان: حسام اسلامی، امین کفاش‌زاده و سیداحسان عمادی، مدیر فیلمبرداری: محمد رحیمی، مدیر تدوین: مهدی جبین‌شناس، برنامه‌ریز و دستیارکارگردان: فرید مرزوقی، مدیرتولید: حسین پاینده.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.