سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

تهیه کننده خبر داد؛

تورج منصوری به‌دنبال «رستگاری» در لبنان/ منتظر تأیید فارابی هستم

تورج منصوری*

سینماپرس: تورج منصوری تهیه‌کننده و فیلمبردار سینمای ایران خبر داد در صورت تایید بنیاد سینمایی فارابی فیلم «رستگاری» را با فیلمنامه‌ای از خود، در خارج از کشور کارگردانی خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، تورج منصوری تهیه‌کننده و فیلمبردار باسابقه سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به فعالیت‌های تازه سینمایی خود گفت: یک فیلمنامه نوشته‌ام که آماده ساخت است، این فیلمنامه را با نام «رستگاری» به بخش بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی ارائه کرده‌ام تا بعد از بررسی و در صورت تایید با حمایت این بنیاد ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه به گونه‌ای است که باید در خارج از کشور ساخته شود، توضیح داد: امیدوارم شرایط لازم برای ساخت این پروژه به‌صورت تولید مشترک فراهم شود. البته با توجه به داستان این فیلمنامه، «رستگاری» باید در لبنان جلوی دوربین برود.

کارگردان فیلم «انتخاب» تایید کرد: «رستگاری» داستانی از مجموع وقایع تاریخی از سال ۲۰۰۳ تا امروز است و ماجرای آن در فضای حال رخ می‌دهد و می‌توان گفت در بخشی از این داستان به مساله اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها اشاره می‌شود.

وی بیان کرد: البته دکور بخش عراق ممکن است در لبنان ساخته شود و یا اینکه به عراق سفر کنیم و بخش‌های مربوط را فیلمبرداری کنیم. شخصیت‌های این فیلم کاملاً واقعی هستند، اما زمان اتفاق‌هایی که در داستان رخ می‌دهد الزاماً مطابق واقعیت نیست. در صورت ایجاد شرایط مناسب کارگردانی این فیلم را خود برعهده دارم.

منصوری در پایان گفت: فیلمنامه دیگری نیز وجود دارد که نویسنده آن هادی اشرفی است. این فیلمنامه در آرشیو فیلمنامه خانه سینما به ثبت رسیده است که برای ساخت آن به دنبال سرمایه‌گذار مناسب هستم، که در صورت اعلام آمادگی از سوی سرمایه‌گذار، فیلم را جلوی دوربین می‌برم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.