سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

شاهین شرافتی مطرح کرد؛

تلویزیون برای پخش «سعادت آباد» شهامت کرد/ خشم‌های فروخورده در جامعه

شاهین شرافتی

سینماپرس: مجری و کارشناس «سعادت آباد» می گوید این برنامه سعی دارد آسیب هایی از جمله خشم فروخورده را با حضور افرادی مبتلابه موضوع هستند، بررسی و نقد کند.

به گزارش سینماپرس، شاهین شرافتی مجری کارشناس «سعادت آباد» که به تازگی از شبکه دو سیما پخش می شود در گفتگو با خبرنگار صبا درباره اجرای این برنامه توضیح داد: من در رشته روانشناسی تحصیل کرده ام و در گذشته نیز در زمینه روانشناسی و آسیب های اجتماعی در رادیو برنامه داشته ام به همین دلیل زمانی که محمد صوفی بنده را برای اجرای برنامه «سعادت آباد» به نگار حسینی کارگردان معرفی کرد، به دو دلیل اجرای برنامه را پذیرفتم.

وی افزود: اولین دلیل من تجربه و نگاه ژورنالیستی کارگردان بود و دومین آن فکرهای نزدیک به هم و دغدغه های مشترکی است که داریم. من دغدغه دیده شدن ندارم و اگر قرار است اجرای برنامه ای را برعهده بگیرم، سعی می کنم آن را با وسواس انتخاب کنم و خوشحال هستم که اجرای «سعادت آباد» را پذیرفته ام.

کارشناس برنامه «سعادت آباد» در پاسخ به این پرسش که چرا ساخت برنامه هایی در حوزه آسیب های اجتماعی ضروری است، مطرح کرد: من فکر می کنم همانطور که احساس شادی محترم است، احساسات دیگر انسان مانند غم، خشم و… نیز محترم است اما آدم ها در جامعه سعی می کنند اینگونه احساسات را بپوشانند و درباره آن صحبت نکنند. ما به دلیل حرف های نزده و خشم های فروخورده به جامعه ای خشمگین تبدیل شده ایم که فقط کافی است حرفی زده شود و به کسی بربخورد.

شرافتی افزود: ما فکر می کنیم در جامعه با یکدیگر گفتگو می کنیم اما گفتگویمان به گونه ای است که هر کس حرف خودش را می زند و به حرف های طرف مقابل گوش نمی دهد که شاید بتواند فصل مشترکی بین حرف های خودش و دیگران پیدا کند.

وی درباره مهمان های برنامه «سعادت آباد» توضیح داد: گفتگو با افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند برای من فضای جدیدی نبود زیرا در رادیو با برنامه «با من حرف بزن» سال ها تجربه کرده بودم.

کارشناس برنامه «سعادت آباد» افزود: شهامت تلویزیون برای ساخت این برنامه حرکت درستی است اما دغدغه ما این است که چه قدر از گفتگو با این افراد را می توان رسانه ای کرد و درباره مشکلات آنها حرف زد. جامعه ما در حال حاضر در شرایطی قرار دارد که پرداختن به آسیب های اجتماعی کار ساده ای نیست و عده زیادی از آدم ها هستند که شما را مورد نقد و قضاوت های بی رحمانه قرار می دهند.

به گفته شرافتی، مهمان های «سعادت آباد» افراد عادی هستند که با تمام خود و بدون سر پوش گذاشتن بر مشکلاتشان در برنامه حاضر می شوند.

وی با اشاره به اینکه مهمانان برنامه هنگام گفتگو پشت دوربین قرار می گیرند، عنوان کرد: آن کسی که چهره اش معلوم نیست راحت می تواند درباره کارهایی که انجام داده است، صحبت کند و نگران نیست پس از برنامه که در جامعه حاضر شد با هجوم دیگران مواجه شود. البته امیدوارم روزی جنبه افراد در جامعه بالا برود که بتوانیم با خیالی آسوده با مهمانان رو در رو صحبت کنیم.

مجری برنامه «سعادت آباد» درباره حضور تماشاگران در برنامه زنده گفت: کسانی که به عنوان تماشاگران در برنامه حضور پیدا می کنند در چند لحظه اول همه روانشناس و کارشناس هستند و درباره همه مشکلات مهمان اظهار نظر می کنند و در واقع خودشان را جای مهمان قرار نمی دهند. چالش برنامه این است که افراد در مورد خود فکر نمی کنند اما در مورد دیگران راحتی اظهارنظر می کنند.

شرافتی در پایان با بیان اینکه ساخت برنامه در حوزه آسیب های اجتماعی با فراز و نشیب همراه است، بیان کرد: امیدوارم همکاران رسانه ای در تلویزیون به کمک ما آمده و از ما حمایت کنند تا بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم. این حمایت کردن منظور حمایت مالی نیست بلکه پای ماجرا  بایستند. هر چه قدر رسانه مسئولیت پذیرتر باشد ما بیشتر به سمت واقعی تر شدن ماجرا می رویم.

برنامه «سعادت آباد» به تهیه کنندگی علی کریمی، کارگردانی و سردبیری نگار حسینی و اجرای شاهین شرافتی در ۱۰۰ قسمت ۴۰ دقیقه شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۲:۱۵ به صورت زنده روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

نظرات

  • بب ۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۳
    0 0
    برنامتون خیلی خوب
  • ۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۰:۳۰
    0 0
    سلام. به موضوعات خوبی اشاره می شد و بسیار عالی بود. انشاءالله که ادامه داشته باشد. مجری وکارشناسان هم عالی بودند. تکرار برنامه در بعد از ظهر هم باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.