دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

هزینه‌ای که به یکباره ۱۰ برابر شد!

افزایش عوارض و هزینه سردرهای سینما چه پیامدی دارد؟

سالن سینما

سینماپرس: چند سینماگر کشورمان، درباره پیامدهای افزایش عوارض و هزینه‌ سردرهای سینما توسط شهرداری اظهار نظر کردند.

به گزارش سینماپرس، محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفتگویی به ده برابر شدن هزینه‌های نصب و بهره برداری سردرهای سینماهای تهران از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران اشاره کرده است و گفته هزینه سالیانه سه میلیون تومانی، سی میلیون تومان شده است.

در این خصوص با چند سینماگر گفتگو کردیم و نظرات آنها را جویا شدیم که در ادامه می خوانید؛
به جای حمایت، سینما را تخریب نکنید

عبدالله علیخانی تهیه کننده و بازرس انجمن سینماداران گفت: این بیلبوردها به زیباسازی شهر کمک می‌کند، برای تبلیغ کالای خود استفاده می‌شود، جذب مخاطب دارد و ... پس ده برابر کردن عوارض آن بخصوص برای سینماهای تک یا دو سالنه و آن‌هایی که در مرکز و جنوب شهر هستند، اصلا درست نیست.

او افزود: به جای تشویق نباید به سینمادارها فشار وارد شود. این رویکرد باعث می‌شود، ارائه افکار نو و خدماتی برای روح بخشیدن به شهر از بین برود.

این تهیه کننده ادامه داد: کسانی که این کار را می‌کنند، تخصصی در زمینه زیباسازی ندارند و معنی مردم شناسی، جامعه‌شناسی و شهر شناسی را نمی‌دانند. پس بهتر است به جای حمایت، تخریب نکنند.
همان بهتر که سینماها تعطیل شود!

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینما هم گفت: به نظرم در شرایطی که هرروز برای سینما مشکلاتی ایجاد می‌شود و به آن فشار می‌آورند، همان بهتر که کاملا تعطیل شود تا خیال همه هم راحت شود. مگر می‌شود هزینه را به یک‌باره ده برابر افزایش داد!؟ آن هم زمانی که تبلیغ در دیگر فضاها به شدت گران  و از عهده صاحب فیلم خارج است.

او ادامه داد: با این کار راه تبلیغ فیلم ها در ماهواره‌ دوباره باز می‌شود. حتی به نظر من دو برابر شدن هزینه تبلیغ فیلم ها در سر در سینماها هم منطقی نیست؛ چه برسد به اینکه ده برابر شود. من با جدیت مخالف چنین جریانی هستم.
ایجاد سختی بیشتر برای سینماگران منصفانه و منطقی نیست

رحمان رضایی کارگردان سینما هم اظهار کرد: اگر فشارها منجر به گشایش شود، اشکالی ندارد؛ اما متاسفانه اینگونه نیست. در شرایط اقتصادی کنونی که همه در فشار هستند، ایجاد سختی بیشتر برای سینماگران منصفانه و منطقی نیست. مشکل ما این است که با جدیت جریان‌هایی به این شکل را نقد و برای بهبود آن  تلاش و پافشاری نمی‌کنیم. از آن بدتر به راحتی شرایط سخت جدید را می‌پذیریم.

این کارگردان گفت: به نظرم حتما باید درباره این موضوع بازنگری شود؛ بخصوص برای سینماهایی که واقعا توان پرداخت هزینه‌های این شکلی را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.