یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸

«شاین دیسی»؛

نماینده سینمای گرجستان برای اسکار ۲۰۲۰ معرفی شد

فیلم سینمایی شاین دیسی

سینماپرس: فیلم سینمایی «شاین دیسی» به عنوان نماینده کشور گرجستان برای حضور در اسکار منتخب شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، گرجستان، فیلم سینمایی «شاین دیسی» به کارگردنی دیتو سین سادزه را به عنوان نماینده خود در بخش بین المللی نود و دومین جوایز اسکار (که پیش از این با نام بهترین فیلم خارجی زبان شناخته می‌شد) معرفی کرد.

این فیلم داستان جنگ بین روسیه و گرجستان در سال ۲۰۰۸ است که بر روی ۱۷ سرباز کشته شده در یک جنگ تمرکز دارد. این ۱۷ سرباز کشته شدند تا ۲۵ فرمانده ای که در تلاش برای فرار از دست روس ها بودند، نجات پیدا کنند. این جنگ به جنگ اوستیای جنوبی شناخته می‌شود.

این فیلم در همان روستایی که یک دهه قبل جنگ در آن اتفاق افتاد، فیلمبرداری شده است. در آن زمان نیروهای روس با شکستن آتش بس، به نزدیکی پایتخت گرجستان (تفلیس) می‌رسند. فیلمنامه این فیلم توسط ایراکلی سلیمان اشویلی نوشته شده و بر اساس داستان واقعی است.

بازیگران این فیلم شامل جوگا پیپیناشویلی و دیوید بختادزه هستند و مرکز ملی فیلم سازی گرجستان هزینه این فیلم را از نظر مالی تامین کرده است.

میناشویلی تهیه کننده این فیلم می‌گوید ماه آگوست سال ۲۰۰۸ یادآور مرگ دوست قدیمی اوست که یک شاعر با استعداد بود. او جانش را در همیی جنگ از دست داده است و این فیلم به همین خاطر در آگوست (مرداد) اکران خواهد شد.

نود و دومین دوره جوایز آکادمی اسکار در ۹ فوریه ۲۰۲۰ (۲۰ بهمن) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.