دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴

همه رکوردهای انیمیشن چین شکست؛

انیمیشن چینی جای «زوتوپیا» را گرفت/ صدرنشینی یک نوجوان فولکلور

انیمیشن نژا

سینماپرس: یک انیمیشن چینی موفق شد تا رکورد «زوتوپیا» را بشکند و به جای آن عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ چین را از آن خود کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، انیمیشن «نژا» که از آخر هفته پیش در چین اکرانش را شروع کرد با رکورد ۹۱.۵ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانش رکورد سریع‌ترین فروش را از آن خود کرد و با فروش بیش از ۲۴۰ میلیون دلار در هشت روز، موفق شد از رکورد ۲۳۶ میلیون دلاری «زوتوپیا» که عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ چین را از آن خود کرده بود، عبور کند.

این انیمیشن که تنها در روز یکشنبه موفق به فروش ۳۰ میلیون دلاری در سینماهای چین شد، در یک هفته موفق شد تا به رکورد «زوتوپیا» دست یابد و پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ چین شود.

«نژا» که از ۲۶ جولای در سینماهای چین اکران شده تاکنون و در ظرف ۱۰ روز ۳۴۰ میلیون دلار فروش کرده است.

این انیمیشن به این ترتیب هم از «زوتوپیا» جلو زد و هم از انیمیشن چینی قبلی با عنوان «شاه میمون: قهرمان برگشته است» که با فروش ۱۵۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ پرفروش ترین انیمیشن چین لقب گرفته بود.

در عین حال این فیلم سینمایی احتمال می‌رود عنوان سومین فیلم پرفروش سینمای چین را از آن خود کند و پس از «گرگ مبارز» به کارگردانی وو جینگ که در آوریل ۲۰۱۵ اکران شد و ۸۵۴ میلیون دلار فروش کرد و «زمین سرگردان» فیلم علمی تخیلی محصول ۲۰۱۹ چین به کارگردانی فرانت گوبا فروش ۶۹۰ میلیون دلاری قرار بگیرد.

پیش‌بینی می‌شود «نژا» بتواند کارش را با فروش ۶۰۰ میلیون دلاری به اتمام برساند.  

گفته شده بیش از نیمی از مخاطبان «نژا» بین ۲۰ تا ۲۹ ساله بودند.

«نژا» یک اسطوره فانتزی و درباره پسری ناشناس است که از قهرمانان فولکلور چینی محسوب می‌شود. موفقیت این فیلم نشان‌دهنده علاقه چینی‌ها به داستان‌های محلی و ملی‌شان است و به ویژه جایگاه اسطوره‌ها را در فرهنگ آنها نشان می‌دهد.

فیلمنامه و کارگردانی این انیمیشن برعهده یانگ ژیاوزی یو بوده است. او کارش را یک دهه پیش آغاز کرد و با نخستین فیلم کوتاهش چندین جایزه برد.  

این انیمیشن با امتیاز ۸.۷ از ۱۰ در پلتفرم دودبان و امتیاز ۹.۷ از ۱۰ در سایت مائویان روبه رو شده است.  منتقدان از این فیلم به عنوان انیمیشنی با کیفیتی عالی که در چین ساخته شده یاد کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.