سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

ولنگاری فرهنگی

«مولن‌روژ» چرا تعطیل شد؟

نمایش مولن روژ

سینماپرس: حسین پارسایی در آخرین پروژه تئاتری خود بار دیگر پای قوه قضاییه را به تئاتر باز کرد.

به گزارش سینماپرس، گروه نمایش «مولن روژ»، به محض اکران عمومی فیلم «قسم» با بهانه آنکه محسن تنابنده مجبور به حضور در اکران‌های مردمی است و باید وارد سفر شود، از توقف موقت نمایش خبر دادند. در اطلاعیه روابط عمومی این نمایش درباره علت توقف اجراها آمده است:

«به اطلاع می‌رساند پیش‌بینی اجرای نمایش «مولن روژ» در پردیس سینمایی باغ کتاب تا پایان مردادماه بوده که در کمال احترام و رفتار حرفه‌ای از سوی مدیریت محترم پردیس سینمایی و همکارانشان تا تاریخ 6 مرداد بدون هیچگونه خللی و با استقبال فراوان مخاطبان ادامه یافت. بنابراین تغییر در زمان اجرا صرفاً با درخواست گروه و به دلیل برنامه‌ریزی درون گروهی بوده و ادامه اجرای نمایش «مولن روژ» از تاریخ 6 مردادماه با لطف و مساعدت مدیریت پردیس سینمایی به تاریخ دیگری موکول شده است. گروه نمایش ضمن تشکر از مدیریت پردیس بابت فراهم آوردن امکانات حرفه ای برای اجرای مولن روژ امیدوار است بعد از ایام محرم وصفر مجدد امکان ادامه اجرای نمایش فراهم گردد.»

اما واقعیت چیز دیگری است. فخرموسوی، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی در گفتگو با تسنیم گفت: نمایش حسین پارسایی دو بار تذکر گرفته و مورد بازبینی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نمایش یک بار اقدام به درخواست تمدید گرفته بود، تأکید کرد اداره کل هنرهای نمایشی به هیچ وجه حاضر به تمدید این نمایش نخواهد بود و این نمایش دیگر اجرا نمی‌رود.

فخرموسوی در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضاییه نسبت به این نمایش تذکراتی داده است، ضمن تأیید این مسأله، گفت: این نمایش در برخی از قسمت‌ها مشکلاتی داشته است و تذکراتی دریافت کرده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده این نمایش حاوی نکات غیراخلاقی صرفاً برای خنداندن مخاطب بوده است و این در حالی است که حسین پارسایی مدعی است این نمایش در نقد اجتماعی وضعیت موجود تولید شده است.

مولن روژ داستان دو فرد فقیر است که مکان محقر اسکان خود را به فردی زنباره می‌دهند و در رویای عشق‌بازی مرد زنباره روزگار خود را سپری می‌کنند.

قابل ذکر است حسین پارسایی از نیروهای تئاتری حوزه هنری است و سابقه همکاری با شورای نظارت و ارزشیابی نیز دارد. نکته عجیب آن است که پارسایی مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی در سال‌های 1384 تا 1388 برعهده داشته و از آگاهان آیین‌نامه‌ها و دستورعمل نظارتی تئاتر در کشور است.

نمایش «بینوایان» حسین پارسایی نیز با اظهار نظر دادستان کل کشور به کار خود پایان داد.

حسین پارسایی این روزها در تلاش است تحت نام احمد سلیمانی، یکی از اعضای گروه آیین، اقتباسی ایرانی از موزیکال مشهور «مری پاپینز» را در تالار وحدت روی صحنه ببرد.

نظرات

  • علیزاده ۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۱۵:۴۱
    0 0
    یک کمدی سخیف پر از شوخی های رکیک و مبتذل که هیچ نکته پندآموز و عبرت آموزی هم نداشت، این نمایش هرجای دیگری هم اجرا میشد جایش در تالار وحدت نبود، اینجور جاها با این مخصوصا" بلیت گران ادم توقع تاتر سطح بالا دارد. من به هیچ عنوان نپسندیدم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.