سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲

در مراسم اکران خصوصی؛

کارگردان «مردی بدون سایه» به مسئولان سینمایی اعتراض کرد

فیلم سینمایی «مردی بدون سایه»

سینماپرس: مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» با اعتراض شدید کارگردان آن همراه شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» با حضور جمعی از عوامل و بازیگران این فیلم روز گذشته در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال خوب خبرنگاران و عکاسان مواجه شده بود، چهره‌هایی همچون علیرضا رئیسیان، نادر فلاح، گوهر خیراندیش، ستار اورکی، محمدرضا دلپاک، علی سرتیپی، به آفرید غفاریان و تعدادی دیگر از عوامل و هنرمندان حضور داشتند.

علیرضا رئیسیان تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «مردی بدون سایه» پیش از شروع فیلم روی صحنه رفت و ضمن خوشامدگویی به حاضرین از شرایط اکران فیلم‌ها انتقاد کرد.

رئیسیان عنوان کرد: ما از عید فطر قصد اکران عمومی فیلم را داشتیم، اما به کرّات به تأخیر افتاد. او با اشاره به افت فروش فیلم‌ها در ماه‌های اخیر، ادامه داد: عدم استقبال فعلی مردم از سینما و شرایط پیش آمده، نتیجه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی است که سازمان سینمایی به تنهایی و بدون شنیدن نظرات فعالان سینما اجرایی کرده است.

رئیسیان ادامه داد: تلاش بر این است که اکران برخی از فیلم‌ها به هر قیمتی ادامه پیدا کند. با وجود اینکه تیزرهای فیلم ما از دو ماه قبل در سینماها در حال پخش است و در اخبار و رسانه‌ها خبر اکران فیلم ما منتشر شده، اما فیلم هنوز اکران نشده و متاسفانه درحال کهنه شدن است. چرا باید با وجود اینکه قرارداد با سرگروه بسته شده، اکران فیلم به تاخیر بیفتد؟

این فیلمساز با انتقاد به وضعیت نابسامانی که حاکم است، ادامه داد: دوایر مختلفی در بازی قدرت سینما وجود دارند و ما، چون در آخرین دایره روابط قرار می‌گیریم برای تصمیم‌گیران جذابیتی نداریم. در حقیقت ما به گونه‌ای توقیف موقت هستیم و هنوز نمی‌دانیم اکران را بعد از تاسوعا و عاشورا می‌توانیم ادامه دهیم یا خیر؟

کارگردان «مردی بدون سایه» دلیل این شرایط را عدم آشنایی مدیران با فضای سینما و شرایط اکران و همینطور عدم همگونی صنف‌های مرتبط دانست و گفت: هیچ تقاضا و همتی برای تغییر شرایط حاضر وجود ندارد. رئیسیان ادامه این وضعیت را تنها به سود کسانی دانست که در گود بوده و فیلمشان درحال اکران است.

او ادامه داد: شرایط فعلی به نفع سینما نیست، ولی کسی هم راضی به تغییر آن نمی‌شود! کارگردان «مردی بدون سایه» تاکید کرد: من اهل مبارزه‌ام و آنقدر پافشاری می‌کنم تا به چیزی که می‌خواهم برسم. من برای اینکه فیلم با شرایط خوب اکران شود، پافشاری می‌کنم و کوتاه نخواهم آمد. او در نهایت با تشکر از عوامل و بازیگران فیلمش گفت: به من گفته شد با این نحوه برخوری که با شما شد، با وجود این همه زحمت که برای این فیلم کشیده شده و عواملی که حضور دارند، سر شما را بریدند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.