سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

بیست و چهارم مرداد ماه؛

نمایش فیلم‌های تهیه‌کننده‌ «سوته دلان» در فرش فیلم

فیلم رضاموتوری

سینماپرس: مجموعه ای از فیلم های علی عباسی تهیه کننده قدیمی با برنامه ریزی قصیده گلمکانی در «فرش فیلم» به نمایش در می آید.

به گزارش سینماپرس، مجموعه‌ای از فیلم‌های علی عباسی تهیه‌کننده‌ قدیمی موج نو سینمای ایران، با برنامه ریزی قصیده گلمکانی قرار است در فرش‌فیلم به نمایش در بیاید.

«علی عباسـی تقدیـم می‌کند» عبارتی بود که برای هر فیلمـی اعتبار می‌آورد؛ جمله‌ای کـه ابتدای فیلم‌هایی مانند «حسن‌کچل»، «رضا موتوری»، «تنگنا»، «تنگسیر»، «رشید»، «نازنین»، «پنجره»، «سوته‌دلان» و … آمده و در ذهن سینما دوستان ایرانی ماندگار شده است. برخی از بزرگان سینمای ایران آغاز کارشان در دفتر او با نام «سازمان سینمایی پیام» بوده است. از جمله علی حاتمی و عباس کیارسـتمی. برخی دیگر هم مثل امیر نادری، مسـعود کیمیایی و جلال مقدم گام‌های دوم یا سوم‌شان را در پیام برداشتند.

علی عباسـی شـاید برای متولدان پس از انقلاب نامی ناآشنا باشد ولی برای هم‌نسل‌های پدرانشان سمبلی از موج نو سینمای ایران است. با این حال، قصیده‌ گلمکانی در دوران تحصیل خود در فرانسه مجذوب سرگذشت او می‌شود و روی کتابی مربوط به زندگی‌نامه‌ او کار می‌کند که نتیجه‌ آن کتاب  «علی‌ عباسی تقدیم می‌کند: روایت یک کابوس سی‌ساله»  می شود.

موضوع اصلی این کتاب مربوط به خبر سوزانده شدن نگاتیو فیلم‌هایش است که باعث دگرگونی احوال عباسی و سپس مهاجرت او شد و به نوعی روایت دغدغه‌های کسانی است که ناخواسته از حرفه‌ مورد علاقه‌شان دور افتاده‌اند و در مواردی مجبور به مهاجرت شده‌اند.

نمایش این مجموعه فیلم از روز پنج‌شنبه، بیست و چهارم مرداد ماه در «فرش فیلم»، با حضور علی عباسی، قصیده‌ گلمکانی و همچنین منتقدان و سینماگران مربوط به هر فیلم آغاز می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.