جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

معرفی چهار فیلم اجتماعی در حال اکران

 پول‌های نامعلوم، مافیای اکران و سینمای مبتذل! / سالن سینما

سینماپرس: این روزها شاهد اکران بیشتر فیلم‌هایی با موضوع اجتماعی هستیم که شاید بتواند نقطه امیدی برای قوت گرفتن نمایش این آثار باشد.

به گزارش سینماپرس، تا بدین لحظه و در این ماه چهار فیلم با موضوع اجتماعی به چرخه اکران اضافه شدند و در کنار دیگر آثار برای مخاطبان نمایش داده می‌شوند؛ عملاً در برهه زمانی کنونی وزنه فیلم‌های اجتماعی در قیاس با فیلم‌های کمدی سنگین‌تر شده و این شاید نقطه امیدی برای قوت گرفتن اکران این فیلم‌ها باشد.

در این گزارش به معرفی چهار فیلم اجتماعی «روسی»، «ایده اصلی»، «جانان» و «قسم» می‌پردازیم:

چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید + تصاویر

فیلم سینمایی «روسی» به کارگردانی امیرحسین ثقفی و تهیه کنندگی علی‌اکبر ثقفی است.

امیر آقایی، طناز طباطبایی، صابر ابر، محمود نظرعلیان، حسین مسلمی، بهمن صادق حسنی و میلاد کی مرام با حضور سپیده گلچین بازیگران این اثر هستند.

در خلاصه داستان «روسی» آمده: روسی یک فیلم عاشقانه است که به تراژدی ختم می‌شود.

امیر حسین ثقفی را به عنوان کارگردانی جوان، خوش ذوق، بی حاشیه و کسی که در فیلم هایش حال و هوایی خاص دیده می‌شود، می‌شناسند.

چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید + تصاویر

فیلم سینمایی «ایده اصلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آزیتا موگویی است که بازیگرانی چون بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر در آن نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان «ایده اصلی» آمده: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده اند و ...

موگویی پیش از این فیلم سینمایی «تراژدی» را کارگردانی کرده است و این دومین اثر بلندش محسوب می‌شود. «ایده اصلی» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید + تصاویر

فیلم سینمایی «جانان»  به کارگردانی کامران قدکچیان و تهیه کنندگی محمد نجیبی است.

امین حیایی، مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه‌خواه، سحر زکریا، مهران رجبی و چنگیز وثوقی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «جانان روایت عشق و وفاداری است. عشقی ناب از گذشته‌های دور و تلاقی این عاشقانه با داستان عشق دختر و پسری از نسل امروز…»

«جانان» بیست و دومین فیلم بلند سینمایی قدکچیان در مقام کارگردانی است.

چهار فیلم اجتماعی در حال اکران را بشناسید + تصاویر

فیلم سینمایی «قسم» به کارگردانی محسن تنابنده و تهیه کنندگی جلیل شعبانی و الهام غفوری است. بازیگرانی چون مهناز افشار، سعید آقاخانی، مهران احمدی، حسن پورشیرازی و ... در آن بازی می‌کنند.

در خلاصه داستانش آمده: به جان نیاز، قصاص بخوای بچه رو میگیرم طلاقت میدم. جان یه دونه دخترمونو قسم خوردم که بدونی اینکارو میکنم به جان نیاز ...

«قسم» دومین فیلم بلند سینمایی است که تنابنده کارگردانی کرده؛ او پیش از این «گینس» را ساخته است.

این فیلم در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بلورین در شش بخش شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.