شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

سازمان سینمایی اعلام کرد؛

افزایش فروش و کاهش مخاطبان سینما در پنج ماهه ابتدایی سال

آرم سازمان سینمایی

سینماپرس: بررسی آمار فروش فیلم‌ها در ۵ ماهه ابتدایی سال نشان می دهد که فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته اما تعداد مخاطبان کاهش یافته است.

به گزارش سینماپرس، میزان فروش سینمای ایران در پنج ماهه ابتدایی سال به ۱۶۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان رسیده است و طی این مدت ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸۲ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.

این درحالیست که در سال گذشته میزان فروش پنح ماهه ابتدایی سال معادل ۱۳۲ میلیارد و ۱۸۴ میلیون و ۲ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۱۵ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۷۳ نفر بوده است.

با توجه به افزایش میزان فروش فیلم ها در سال ۹۸ بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، میزان افزایش فروش فیلم‌ها در پنج ماه ابتدایی سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ بیست و شش درصد رشد داشته، اما تعداد تماشاگران در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

میزان فروش سینمای ایران در مرداد ماه سال ۹۸ معادل ۲۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۷۰۷ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۵۲ هزار نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند.

در مقایسه مرداد ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته میزان فروش در سال گذشته ۲۸ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان بوده است و ۳ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۷۳۳ نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در مرداد ماه امسال ۱۶ درصد کاهش داشته و همچنین با کاهش ۳۶ درصدی مخاطب همراه بوده است.

افزایش فروش سینما در پنج ماه ابتدایی سال نسبت به مشابه سال گذشته را می توانید در این لینک forosh۵mahe۹۸  مشاهده کنید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.