یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

طی حکمی از سوی محمود اربابی؛

دبیر سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران معرفی شد

اعظم راودراد

سینماپرس: رییس شورای سیاستگذاری سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران طی حکمی اعظم راودراد را به عنوان دبیر سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران تعیین کرد.

به گزارش سینماپرس، محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی اعظم راودراد یکی دیگر از اساتید دانشگاهی را به دبیری این دوره برگزید.

در حکم اعظم راودراد آمده است: «با توجه به جایگاه علمی و تجارب ارزنده سرکارعالی در عرصه فعالیت های دانشگاهی و پژوهش سینمایی به موجب این حکم به عنوان دبـیر سـومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب می شوید.

امید است تداوم برگزاری باشکوه این رویداد علمی- پژوهشی که فرصت ارزشمندی برای شناسایی و معرفی پژوهش های برتر سینمایی و تقویت ارتباط میان سینماگران و دانشگاهیان و پژوهشگران است، جهت دهی پژوهش های سینمایی به سمت حل مسائل کلیدی و نیازهای اصلی سینمای ایران را فراهم نماید.»

اعظم راودراد دارای دکتری جامعه شناسی و استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است و نوشته های مختلفی در قالب کتاب و مقاله پیرامون سینمای ایران تدوین و ارائه کرده اند که از آن جمله می توان به کتاب هایی چون «جستارهایی در چیستی هنر اسلامی»، «نظریه های جامعه شناسی هنر و ادبیات»، «جامعه شناسی سینما و سینمای ایران»، «سینمای ایران و جشنواره های جهانی»، «سینمای دهه شصت ایران از نگاه منتقدان»، «جامعه ایران در آینه سینما» و مقالاتی درباره «فیلم و جامعه»، «سیمای زن در سینمای ایران»، «نقش زنان در سینمای ایران»، «جامعه شناسی سیاسی سینمای ایران»، «تحلیل جامعه شناختی آثار سینمایی»، «ویژگی های اجتماعی فیلمسازان ایرانی»، «بازنمایی گفتمان های دینی در سینما» اشاره کرد. وی در ۲ دوره گذشته عضو شورای سیاستگذاری یا هیات انتخاب و یا داور این رویداد بوده است.

دوره اول این جایزه به دبیری اسماعیل بنی اردلان در سال ۱۳۹۶ و دومین دوره به دبیری احمد ضابطی جهرمی در سال ۱۳۹۷ برگزار شد.

سومین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران در آذر ماه ۱۳۹۸ همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.