دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

به کارگردانی نیت پارکر؛

«پوست آمریکایی» در جشنواره ونیز تحسین شد

پوستر جشنواره ونیز

سینماپرس: فیلم «پوست آمریکایی» با موضوع حساسیت برانگیز خشونت نیروهای پلیس آمریکا با نمایش در ونیز به گرمی از سوی مخاطبان تشویق شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوودریپورتر، یکشنبه شب ۱ سپتامبر، «پوست آمریکایی» به کارگردانی نیت پارکر با اولین نمایش خود در فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز ایتالیا، ‌ شور و تشویق هفت دقیقه‌ای تماشاچیان را برانگیخت.

پارکر در این اثر مانند اولین فیلم بلند خود یعنی «تولد یک ملت» (۲۰۱۶) علاوه بر کارگردانی، کار نگارش فیلمنامه را نیز برعهده داشته و خود در آن بازی کرده است.

داستان فیلم درباره سرباز ارتش سیاه‌پوست کهنه‌کاری به نام لینک است که پسرش در یک ماجرای ساده ترافیکی توسط پلیس کشته می‌شود. پس از آنکه رسیدگی به این پرونده توسط مقامات قضایی با بی‌اهمیتی رو به رو می‌شود، لینک خود تصمیم به اجرای عدالت می‌گیرد. او یک افسر پلیس را گروگان را می‌گیرد و با برپایی یک دادگاه صحرایی درباره گناه‌کار بودن یا بی‌گناهی او تصمیم می‌گیرد.

اسپایک لی کارگردان آمریکایی که در جلسه معرفی و اکران «پوست آمریکایی» حضور داشت خطاب به پارکر گفت: تو کارت رو عالی انجام دادی!

او سپس بعد از نمایش فیلم مدیریت جلسه پرسش و پاسخ میان کارگردان، بازیگران و مخاطبان فیلم را برعهده داشت.

نیت پارکر درباره تاثیر فیلم خود گفت امیدوار و خوشبین است که این اثر باعث شود مردم از این پس بیشتر راجع به بی‌رحمی‌های پلیس واکنش نشان دهند. تئو روسی بازیگر نقش پلیس نیز در این باره گفت: ما باید گفتگوهایی دقیق و ظریف راجع به این موضوعات انجام دهیم، نه توئیت‌های ۱۴۰ حرفی، نه تیترهای خبری، بلکه گفتگوهایی واقعی.

فیلم قبلی پارکر یعنی «تولد یک ملت» در سال ۲۰۱۶ با نمایش در جشنواره فیلم ساندنس تحسین مخاطبان را برانگیخت و کمپانی فاکس با خرید حق پخش آن به قیمت ۱۷.۵ میلیون دلار، رکورد قیمت خرید یک اثر در ساندنس تا آن زمان را شکست.

حال باید صبر کرد و دید آیا پارکر می‌تواند موفقیت قبلی خود را این بار در ونیز تکرار کند یا خیر.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.