دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶

بررسی مهم‌ترین جغرافیای تاریخ تشیع در؛

«همراه با فرات» روی میز به اضافه مستند

«به اضافه مستند»

سینماپرس: مستند «همراه با فرات» به کارگردانی فرشاد اکتسابی در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، سی و هفتمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با بررسی مستند «همراه با فرات» به کارگردانی فرشاد اکتسابی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت صفاءالدین تبرائیان مورخ و مشاور عالی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و فرشاد اکتسابی کارگردان مستند «همراه با فرات» مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی تاریخ معاصر عراق، اتفاقات تاریخی این کشور همسایه ایران و ابعاد کمتر شنیده شده از رژیم بعث می‌پردازند. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «همراه با فرات» روایتی تاریخی، اجتماعی و سیاسی از کشور عراق است و آگاهی کاملی نسبت به این کشور همسایه ایران به مخاطب می‌دهد. در این مستند، تاریخچه شکل‌گیری عراق پس از جنگ جهانی اول روایت شده و تشکیل حکومت بعث در عراق و روی کارآمدن صدام حسین به تصویر کشیده است.

فرات، رود بسیار مهم عراق است که در طول تاریخ شاهد اتفاقات زیادی بوده است. دو شهر مهم جهان تشیع یعنی نجف و کربلا در کناره این رود به وجود آمده و نام این جغرافیای بسیار مهم، به واسطه ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (ع) در تاریخ ماندگار شده است. در مستند «همراه با فرات»، این رود مهم راوی اتفاقاتی می‌شود که در ۱۰۰ سال گذشته به عراق گذشته است.

این مستند برای اولین بار در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۳ شهریور ساعت ۹ و جمعه ۱۵ شهریور ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.