جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰

مقصود جباری مطرح کرد؛

بخش دولتی و خصوصی روی فیلم‌اولی‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنند

مقصود جباری در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مقصود جباری تهیه‌کننده فیلم‌اولی‌ها معتقد است بخش دولتی و خصوصی تمایل کمی برای سرمایه‌گذاری روی این بخش از سینما دارند.

به گزارش سینماپرس، مقصود جباری تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه چند فیلمنامه از کارگردانان جوان در دست دارد، به مهر گفت: در شرایط فعلی تامین سرمایه برای تولید فیلم با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود در جامعه بسیار سخت شده و این باعث می‌شود که بخش قابل توجهی از فیلمسازان نتوانند مانند گذشته دست به تولید بزنند.

وی بیان کرد: به عنوان یک تهیه‌کننده همیشه با فیلم‌اولی‌ها کار کرده‌ام و در آینده نیز همین کار را می کنم چرا که دوست دارم راه جوان‌ها را برای ورود به سینما هموار کنم و در توان خود هر آنچه که از دستم برمی‌آید برای آن‌ها انجام می‌دهم.

تهیه‌کننده فیلم «آزادی مشروط» توضیح داد: در حال حاضر مساله این است که تامین سرمایه برای فیلم‌های اول به خصوص در حوزه بخش خصوصی بسیار سخت است، چرا که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کمتر تمایل به سرمایه‌گذاری روی فیلم‌اولی‌ها دارند، از طرف دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی نیز چندان کارگردان‌های فیلم اولی را جدی نمی‌گیرند.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی کار برای کارگردان‌های اول سخت‌تر شده و بسیاری از آن‌ها در حوزه تولید دچار مشکل شده‌اند. این در حالی است که ما نیازمند کارگردانان جوان هستیم تا تفکرات جدیدی را وارد سینما کنیم، در واقع در بین همین جوان‌هایی که به دنبال ساخت فیلم اول خود هستند می‌توانیم آینده سینمای ایران را بسازیم.

این کارگردان توضیح داد: اگر می‌خواستم با کارگردانان شناخته شده کار کنم، بی‌شک جذب سرمایه برای ساخت فیلم کار مشکلی نبود اما برای فیلم اول با مشکل مواجه می‌شوم که البته این مشکل حتما برای دیگر تهیه‌کنندگانی که در چنین شرایطی قرار دارند نیز بوجود آمده است.

وی ادامه داد: امیدوارم بخش‌های دولتی روی کارگردانان جوان فیلم اولی سرمایه‌گذاری کنند و شرایط لازم برای ورود آن‌ها به سینما را فراهم کنند.

جباری در پایان گفت: نباید فیلم‌اولی‌ها را رها کرد و با اعتماد به آن‌ها می‌توان آینده سینمای ایران را درخشان کرد و نه تنها راه برای سینماگران جوان باز می‌شود بلکه چرخ سینما نیز می‌چرخد. در جشنواره گذشته تعدادی فیلم دیدم که ساخته شدن یا نشدن آنها هیچ آورده‌ای برای سینمای ایران نداشت و بی‌شک همین بودجه می توانست برای تولید فیلم‌های کارگردانان اول هزینه شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.