جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

بعد از ناکامی در جشنواره ونیز؛

«متری شیش و نیم» به جشنواره فیلم زوریخ می رود

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم»

سینماپرس: دومین فیلم سینمایی سعید روستایی در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم «زوریخ» شرکت می‌کند.

به گزارش سینماپرس، فهرست فیلم‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم «زوریخ» در سال ۲۰۱۹ اعلام شد و فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و «پسر مادر» ساخته مهناز محمدی در بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی به نمایندگی از سینمای ایران به روی پرده خواهند رفت.

«متری شیش و نیم» چندی پیش در بخش افق‌های هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز اولین حضور بین‌المللی خود را تجربه کرده بود. این فیلم دومین تجربه فیلمسازی بلند سعید روستایی با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پرینار ایزدیار است و هومن کیایی، مازیار سیدی، مهدی حسینی‌نیا، علی باقری، مرجان قمری و پیمان شریعتی جمعی از دیگر بازیگران آن هستند که داستانی اجتماعی را با محوریت معضل مواد مخدر به تصویر می‌کشد.

«پسر- مادر» نیز که در اولین حضور خارجی خود در بخش دیسکاوری جشنواره تورنتو به روی پرده می‌رود، محصول مشترک ایران و جمهوری چک است و داستان زن تنهایی را روایت می‌کند که در یک کارخانه در آستانه تعطیلی مشغول کار است. او با پیشنهاد ازدواجی مواجه می‌شود که می‌تواند زندگی مالی او را تامین کند، اما خانواده‌اش را نابود کند.

۱۴ فیلم از کشورهایی، چون ایران، سوئد، استرالیا، برزیل، فرانسه، گواتمالا، مکزیک، انگلیس، دانمارک، بوسنی و هرزگوین و آمریکا در بخش رقابتی جشنواره فیلم زوریخ برای کسب جایزه چشم طلایی بهترین فیلم جشنواره رقابت می‌کنند.

امسال «الیور استون» کارگردان مطرح آمریکایی ریاست هیئت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی را بر عهده دارد.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ از تاریخ ۲۶ سپتامبر تا ۶ اکتبر (۴ تا ۱۴ مهر ماه) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.