شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

طی بیانیه‌ای صورت گرفت؛

انتقاد انجمن سینمای انقلاب از بی‌توجهی به تولید فیلم‌های دفاع مقدس

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز ملی سینما اعلام کرد که تمام توش و توان خود را برای موفقیت مسئولان در جهت اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی به کار می گیرد.

به گزارش سینماپرس، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به مناسبت روز ملی سینما بیانیه صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«به هر دلیلی بوده، بیست و یکم شهریورماه را روز ملی سینما نام نهاده‌اند تا به این مناسبت توجه بیشتری به این مقوله بسیار مهم جلب شود. یکی از ساحت‌های فوق‌العاده مهم در سینما – از نگاه انقلاب اسلامی که جمهوری اسلامی بر پایه‌های آن استوار است – سینمای انقلاب اسلامی (با موضوعات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی) است که بر اساس شواهد و قراین به نظر می‌رسد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص سازمان سینمایی کشور، متاسفانه در سال‌های اخیر توجه لازم را به این ساحت ندارند. البته باز هم متاسفانه وضعیت فیلم و سینمای کشور از آلام فراوانی رنج می‌برد که درمان آن همه درد و آسیب بودجه، نیروی انسانی، طرح و برنامه، فضا و شرایط، و از همه مهم تر مدیریت بسیار جدی‌تری را می‌طلبد که بی‌توجهی یا کم‌توجهی به سینمای انقلاب اسلامی در برنامه‌ریزی، تصمیم‌سازی، بودجه‌گذاری، تولید، نمایش و اکران و پشتیبانی از نیروی انسانی متعهد و توانمند آن، تنها یکی از دردهای مزمن و آزار دهنده سپهر فیلم و سینمای ایران است.

ناگفته پیداست که اگر برخی نهادهای غیردولتی مثل سازمان اوج، موسسه شهید آوینی و بنیاد فرهنگی روایت نبود و سازمان صدا و سیما گاه و بیگاه تله فیلم یا سریالی با این مضامین نمی‌ساخت و دغدغه و نگرانی اندکی از تهیه‌کنندگان بخش خصوصی هم به ساخت آثاری منتج نمی‌شد، سال‌ها بود که شمع فیلم و سینمای انقلاب اسلامی خاموش شده بود. چرا که با کمال تاسف انگاری مسئولان فیلم و سینمای کشور کمترین دغدغه‌ای را نسبت به این عرصه ندارند. آنچه مسلم است، حتی با وجود نهادهای مسئول دیگر، چیزی از مسئولیت وزارت و سازمان کم نمی‌شود.

انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، در راستای مطالبه جدی از مسئولان فرهنگی کشور از بابت وظایف قانونی نهادهای مسئول در زمینه فیلم و سینما، ضمن درخواست توجه جدی و مسئولانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمای کشور به این مقوله اعلام آمادگی می‌نماید تا تمامی توش و توان خود را برای موفقیت این مسئولان در جهت اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی به کار بگیرد و صادقانه برای تدبیری کارآمد در این زمینه به یاری مسئولان مربوطه بشتابد، ضمن آن که اگر کماکان این بی‌توجهی ادامه یابد، منطقا باید به راه‌های دیگری برای رسیدن به این هدف بسیار مهم اندیشید.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.