یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

یاسر طالبی؛

کارگردان مستند «دلبند» از ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود خبر داد

یاسر طالبی

سینماپرس: یاسر طالبی مستندساز و کارگردان سینما جدیدترین فعالیت‌های خود در حوزه مستند و سینمایی را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، یاسر طالبی مستندساز و کارگردان سینما، درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هم اکنون روی فیلمنامه‌ای سینمایی با موضوع اجتماعی کار می‌کنم که پس از آماده شدن شرایط لازم، تولید آن را آغاز خواهم کرد از سویی تولید مستند مستقلی را در دست دارم که حدود یک سال از فیلمبرداری آن می‌گذرد و کماکان ادامه دارد.

او افزود: در کنار این‌ها، فیلمبرداری مجموعه مستند «رویای کارمانیا» که نام قدیم کرمان است را به پایان رساندیم و در حال تدوین آن هستم.

این کارگردان ادامه داد: این مستند به موضوعات مختلف گردشگری در حوزه‌های اماکن باستانی، مردم شناسی، موسیقی نواحی و ... و همچنین به شناخت طبیعت ناشناخته استان کرمان می‌پردازد.

طالبی گفت: ما این مجموعه مستند را در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای شبکه مستند تولید کردیم که پخش آن به زودی آغاز خواهد شد.

طالبی ادامه داد: کارگردانی، فیلمبرداری و تهیه کنندگی «رویای کارمانیا» بر عهده خودم بود و تهیه کننده میترا روحی منش، صدابردار مجید حسینی، راوی مهدی خلیلی و سرپرست پژوهش تمنا رستگار بودند.

آخرین مستند یاسر طالبی «دلبند» نام داشت که در بخش مستند سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

«دلبند» در جدیدترین حضور جهانی خود جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا- اقیانوسیه (Netpac) در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی اولجو (Ulju) کره‌جنوبی را از آن خود کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.