دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

در آمریکا؛

نمایش سه انیمیشن در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو

۲ فیلم انیمیشن «سیم ششم» و «یکی بود یکی نبود»

سینماپرس: سه انیمیشن تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش سینماپرس، سه فیلم انیمیشن «سیم ششم» ساخته بهرام عظیمی، «یکی بود یکی نبود» ساخته مهین جواهریان و «یک نفر» ساخته محبوبه کلایی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده‌اند، در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانی «سانفرانسیسکو» آمریکا به نمایش گذاشته می‌شوند.

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیسکو طی روزهای ششم و هفتم مهرماه ۹۸ برگزار می شود.

این جشنواره به منظور نمایش بهترین فیلم‌های کوتاه، مستند و سینمایی ایرانی هر سال در سانفرانسیسکو آمریکا برگزار ‌شده و به بهترین فیلم هر بخش، جایزه سپنتا اهدا می‌شود.

انیمیشن «سیم ششم» درباره‌ «درویش‌خان» آهنگساز ایرانی است که حدود ۹۰ سال پیش بر اثر سانحه رانندگی بدرود حیات گفت. وی اولین کشته تصادفات رانندگی ایران است و به دلیل شهرت او، پس از این اتفاق قوانین راهنمایی و رانندگی کشور وضع شد.

در انیمیشن موزیکال «یکی بود، یکی نبود» هم مادری برای کودکش قصه می‌گوید و در قالب ترانه‌های فولکلور، راه و رسم زندگی را به او می‌آموزد.

خلاصه داستان انیمیشن «یک نفر» که با موضوع عشق و تنهایی ساخته شده نیز به این شرح است: «در یک ظرف چینی که سه موتیف گل سرخ دارد، جهانی از معنا به پا می‌شود ...»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.