جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

اشکان چاوشی خبر داد؛

«چمدان» به مرحله تولید رسید

اشکان چاوشی

سینماپرس: اشکان چاوشی درباره تازه ترین فعالیت خود و وضعیت فیلم کوتاه در ایران توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش سینماپرس، اشکان چاوشی فیلمنامه نویس و کارگردان که به تازگی فیلمنامه «سلامون» به نویسندگی او در سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شده است درباره تازه ترین فعالیت خود به صبا عنوان کرد: در حال حاضر مشغول ساخت «چمدان» هستم که یک فیلم کوتاه ۸ دقیقه ای و قرار است این فیلم از روی فیلمنامه ای با نام «عکس» ساخته شود.

وی افزود: فیلمنامه این فیلم در شورای پیچینگ استان کرمانشاه به تایید نهایی رسیده و قرارداد ساخت آن با انجمن سینمای جوانان بسته شده و قرار است تمام فیلمبرداری در یکی از محله های قدیم شهر کرمانشاه انجام شود.

چاوشی درباره روند تولید فیلم کوتاه «چمدان» توضیح داد: در حال حاضر این فیلم مرحله پیش تولید خود را پشت سر گذاشته و ظرف چند روز آینده وارد مرحله تولید می شویم. طبق جدول زمانبندی که برای این فیلم در نظر گرفته شده، تصویربرداری تا پایان شهریور انجام خواهد شد و حداکثر تا نیمه اول مهر کار تدوین آن نیز به اتمام خواهد رسید.

این کارگردان درباره موضوع این فیلم تشریح کرد: این فیلم ماجرای دو پسرعمو است که به چمدان عمویشان دست می یابند و در آن یک عکس غیرمنتظره پیدا می کنند.

برآیند وضعیت فیلم کوتاه ایران خوب است

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که به نظر او در حال حاضر وضعیت فیلم کوتاه در ایران چگونه است، گفت: بدون شک فیلم کوتاه ایران چه از لحاظ تعداد کارهای ساخته شده و چه از لحاظ کیفیت در بهترین وضعیت خود قرار دارد. تقریبا در هیچ فستیوال خارجی نیست که فیلم های ایرانی حضور داشته باشند و دست خالی برگردند و این نشان از آن دارد که سینمای کوتاه ایران به استانداردهای جهانی بسیار نزدیک شده است، قطعا آسیب ها و معضلاتی هم در این مسیر گریبان گیر فیلم کوتاه و فیلمسازان آن می شود، اما برآیند ماجرا خجسته است.

عوامل فیلم «چمدان» عبارتند از فیلمنامه نویس و کارگردان: اشکان چاوشی، تصویربردار: اصغر لایی، صدابردار: کوروش بشکوه، مدیر تولید: عاطفه کریمی، بازیگران کودک: شایان و امیرعلی، بازیگر بزرگسال: شهریار مرادی، عکاس: شهرزاد باک، تدوین: دو گرینه داریم که هنوز قطعی نشده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.