دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

مدیران خواب زده و قهر مردم با سینما/۶

غزالی: درام های تلخ اجتماعی و آثار سرشار از هجو و لودگی پتانسیل جذب مخاطب به سالن های سینما را ندارند/ چرا سکان سینما درست هدایت نمی شود؟

عباس غزالی

سینماپرس: عباس غزالی بازیگر سینما و تلویزیون در پی ادامه رکود و افت فاحش فروش سینمای ایران که منجر به نامه نگاری مدیران پردیس های سینمایی و درخواست آن ها برای یک اقدام عاجلانه از سوی مدیران سینمایی شد، اظهار داشت: سینمای ایران یا سرشار از آثار به شدت تلخ شده یا فیلم هایی که لودگی را ترویج می کنند، این درام های تلخ اجتماعی و آثار سرشار از هجو و لودگی دیگر پتانسیل جذب مخاطب به سالن های سینما را ندارند و باید تدبیری اندیشه کرد که تولیدات در سایر ژانرها نیز افزایش یابد تا مخاطبان از هر طیف فکری و هر سلیقه ای بتوانند جذب سینما شوند.

بازیگر فیلم های سینمایی «دلبری» و «اعترافات ذهن خطرناک من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نباید فراموش کنیم که جامعه نیاز به امید دارد و به عنوان مثال اگر فیلم اجتماعی تولید می کنیم باید روزنه ای از امید در آن ها وجود داشته باشد تا زمانی که مخاطب سالن سینما را ترک می کند احساس خوب از تماشای فیلم داشته باشد نه احساس بد توأم با تلخی و استرس!

وی ادامه داد: در حال حاضر سینمای ایران در سیطره ۲ گونه فیلم است؛ یا آثار به شدت تلخ و سیاه اجتماعی با فیلم های شبه کمدی سرشار از لودگی! متأسفانه به اصطلاح معروف ما «یا از این لب بام می افتیم یا از آن لب بام» و هیچ حد وسطی را در آثار سینمایی شاهد نیستیم.

غزالی سپس با بیان اینکه مدت ها است در سینمای ایران فیلم ها تنها برای رده سنی به خصوصی تولید می شوند اظهار داشت: اگر گاهی اوقات فیلم هایی در ژانرهای مختلف مانند کودک و... هم تولید می شوند آنقدر سطح سلیقه مخاطب را تنزل داده ایم که نمی رود و از این نوع فیلم ها استقبال نمی کند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که این روزها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه منجر به دوری بیشتر مردم از سینما شده قیمت به شدت بالای بلیت سینماها است که باید مسئولان تدبیری جدی و اساسی برای این مسأله و معضل مهم داشته باشند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «وضعیت سفید» و «حانیه» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: در حال حاضر یک سری پخش کننده و تهیه کننده خاص بازی و میدان در سینما را در دست گرفته اند، هرچه بخواهند تولید می کنند، هرچه بخواهند اکران می کنند و اصلاً به فیلم های دیگر اجازه دیده شدن و فروش نمی دهند! این اتفاق یعنی اینکه فرهنگ و هنر در کشور معنای خود را از دست داده و من متعجبم از اینکه چرا کسی نیست تا سکان سینما را در دست بگیرد و آن را در مسیر درست هدایت کند؟ ما باید آگاه باشیم که اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند به زودی در عرصه فرهنگ و هنر همه داشته های مان را از دست خواهیم داد و دیگر رمقی برایمان نمی ماند تا بتوانیم این حوزه مهم و ارزشمند را احیاء کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.