سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳

بازیگر مشهور انگلیسی:

برخلاف تبلیغات رسانه‌های غرب، ایران باشکوه و دوست‌داشتنی است

جوانا لاملی

سینماپرس: جوانا لاملی، بازیگر معروف انگلیسی به عنوان راوی مجموعه مستند «راه ابریشم»، می‌گوید سفرش به ایران برای این مجموعه فوق‌العاده بوده و برخلاف تبلیغات رسانه‌های انگلیسی، ایران کشوری بی‌نظیر، درجه یک، خیلی پیشرفته، فوق‌العاده زیبا و از هر جهت باشکوه و دوست‌داشتنی است.

به گزارش سینماپرس، جوانا لاملی، بازیگر معروف انگلیسی به عنوان راوی مجموعه مستند «راه ابریشم»، می‌گوید سفرش به ایران برای این مجموعه فوق‌العاده بوده و برخلاف تبلیغات رسانه‌های انگلیسی، ایران کشوری بی‌نظیر، درجه یک، خیلی پیشرفته، فوق‌العاده زیبا و از هر جهت باشکوه و دوست‌داشتنی است.


جوانا لاملی که در سریال‌ها و فیلم‌های معروفی همچون «گرگ وال استریت» بازی کرده، اخیرا در  مجموعه‌ای مستند تحت عنوان «جوانا لاملی در راه ابریشم» به روایت از ۸ کشوری که در مسیر این راه تاریخی قرار دارد از جمله ایران، پرداخته است. او در بخشی از این فیلم مستند می‌گوید:
«نمی‌توانم به شما بگویم که چقدر ذوق دارم که اینجا هستم. من در تهران هستم (و با خوشحالی و شگفتی فریاد می‌زند) پایتخت ایران! می‌دانید تا ۱۰ روز پیش هیچ معلوم نبود بتوانیم از این کشور بی‌نظیر دیدن کنیم...»
جوانا لاملی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی درباره تجربه سفر به ایران می‌گوید:

«رسیدن به تهران کاملا شگفت‌زده‌ام کرد، چون در انگلیس تصور خیلی محدودی درباره ایران داریم، چون خبرها همیشه درباره مشکلات کشور است، نه اینکه کشور ایران واقعا چه شکلی است. هیچ‌کس به من نگفته بود که یک کشور درجه یک، خیلی پیشرفته، فوق‌العاده زیبا و سرسبز است. از هر جهت باشکوه و دوست‌داشتنی است. با رفتن به مراکز خرید و غذا خوردن، می‌توانستیم ببینیم که چقدر باسلیقه هستند، واقعا معرکه بود... همه چیز تهران من را هیجان‌زده می‌کرد...» لاملی از سفرش به شیراز و یزد و گشت و گذار در این شهرها و تجارب فوق‌العاده‌اش می‌گوید و برخلاف سیاه‌نمایی مفرطی که از طریق رسانه‌های خارجی از جمله همین بی‌بی‌سی و همچنین رسانه‌های زنجیره‌ای داخلی و چهره‌های غرب‌زده درباره ایران و مردمانش بیان می‌شود؛ می‌گوید: «مردم ایران خیلی دوست‌داشتنی بودند، خیلی سخاوتمند و محترم بودند، همیشه آماده بودند توضیح بدهند، قسمت کنند، نشان بدهند یا ببخشند. احساس بی‌نظیری بود. ایران کشور فوق‌العاده‌ای است.» جوانا لاملی در مقابل این سوال که برای مجموعه مستند «راه ابریشم» به ۸ کشور سفر کرده و کدام یک برایش خاطره‌انگیزتر بوده، پاسخ می‌دهد: «واقعا بهترین خاطراتم از ایران بود.»

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.